Varför är frisörer alltid så kritiska och kan inte hålla tyst om vad de tycker?
Bara läst ts men jag håller med. Det har iofs bara hänt mig hos två frisörer, de andra (minst 5 iaf) har varit bra och inte kommenterat. Jag blev irriterad av att de två kommenterade i stil med "OJ, vad slitet det är, när klippte du dig senast?!", "Ja du måste ju klippa dig betydligt oftare, det är jätteslitet här, ser du?" och sedan upprepa det några gånger under tiden de klipper. Jag kom inte dit för att få negativ kritik utan jag visste ju att det var slitet och det var därför jag ville klippa bort det slitna, det är väl inte så konstigt? Om jag vill ha tips angående mitt hår frågar jag. Om någon frisör läser det här som känner igen sig så kan det ju vara värt att istället för att börja raljera om kundens hår att bara ställa en liten fråga först "Vill du ha tips om hur du ska behandla ditt hår/styling/frisyr/vaddetnugäller?". På så vis slipper ni reaktioner som min :)
Jag klipper mig alltid på drop-insalonger nu för tiden eftersom de inte gör så som jag trivs med; Hej, hur vill du ha det? ok, klippklipp, snabbt klart och jag fick bort mina slitna hårtoppar utan en föreläsning om att jag måste inpacka mitt hår, klippa mig oftare osv".