• je
    Äldre 8 Oct 09:38
    2492 visningar
    3 svar
    3
    2492

    pergotime, hur blev er menscykel?

    Hej!
    Efter drygt ett år aktivt försökande (2 år utan preventivmedelmedel) har vi börjat första kuren pergotime!
    Det blev äl ca dag 16-17 i cykeln (12 dar efter första tablett.)
    Runt dag 24 började en lätt mensvärk komma till och från, och en kittlande känsla.
    Är idag på dag 31 men undrar hur lång lutealfasen brukar vara? Har aldrig tidigare märkt av äl och vet inte när jag har bim??
    Någon som har erfarenhet av pergo som tidigare haft oregelbunden mens?


  • Svar på tråden pergotime, hur blev er menscykel?
  • Äldre 8 Oct 10:17
    #1

    Hej,

    Jag hade regelbunden mens som yngre, men när vi skulle till att börja försöka med 2:an började den plötsligt strula (hade kopperspiral innan, så ing hormoner), bli kortare å lite oregelbunden. När jag efter 1,5 år testade pergotime blev cykeln sig lik igen o jag hade samma luthealfas som tidigare, d v s ca dag 14 av 28. Många verkar ha, i alla falla första kuren, en längre cykel och därmed en senare ägglossning än annars. Dock tror jag inte att luthealfasen påverkas så mycket om man haft normallång sådan tidigare.

  • Äldre 8 Oct 10:22
    #2

    Så du Hade bim 14 dagar efter äl? Jag är på dag 14 i lutealfasen idag, men på dag 31 i cykeln. Brukar ligga mellan 30-46 dagar så jag vet inte om jag har bim idag eller om typ en vecka..? :/ Men en lutealfas på mer än 16 dagar kan väl inte va möjligt i samband med pergotime?

  • je
    Äldre 8 Oct 10:39
    #3

    Så du Hade bim 14 dagar efter äl? Jag är på dag 14 i lutealfasen idag, men på dag 31 i cykeln. Brukar ligga mellan 30-46 dagar så jag vet inte om jag har bim idag eller om typ en vecka..? :/ Men en lutealfas på mer än 16 dagar kan väl inte va möjligt i samband med pergotime?

Svar på tråden pergotime, hur blev er menscykel?