• yndig

    Föräldrar i Laholm/Halmstad-området? Kom igen, vi startar en liten fika- och lekgrupp!

    Hejsan allihop!

    Jag kollade igenom här på FL men hittade inga aktiva grupper för oss föräldrar i Laholm/Halmstad-området (förutom IVF-tråden), och tänkte att det kunde vara roligt med en sån här grupp. Startade en när jag var gravid med vår dotter 2010, men då bodde vi i Skåne så de kompisarna har jag där nu och skulle gärna lära känna folk på lite närmare håll också.

    Jag är 25 år, född i Halmstad och uppvuxen i Veinge. Har en liten dotter som blir 2 år i december tillsammans med min man. Vi har två katter och två små hundar och bor i ett hus i Genevad just nu, drömmen är dock ett hus lite längre ut på landet, typ en idyll à la "Pettson och Findus", och det kommer så småningom

    Har nyligen (10 mån sen) flyttat tillbaka till Laholms kommun efter att ha bott borta (Blekinge och Skå ne) i nästan 5 år och skulle gärna lära känna lite nytt folk. Roligt för dottern att få lite nya kompisar också!

    I övrigt så studerar jag heltid, just nu på distans.

    Hoppas vi blir ett gäng här som kan träffas och fika, leka, julpyssla - you name it!
    Välkomna in!   

  • Svar på tråden Föräldrar i Laholm/Halmstad-området? Kom igen, vi startar en liten fika- och lekgrupp!
  • Mine18

    Härlig idé ! :) jag är från laholm, 22 år, sambon 24, var gravid med första barnet i vecka 13.. men fick missfall för 3 veckor sedan. :/
    Inväntar nu bim på fredag och hoppas på ett plus! :)

  • yndig
    Mine18 skrev 2012-10-08 16:01:21 följande:
    Härlig idé ! :) jag är från laholm, 22 år, sambon 24, var gravid med första barnet i vecka 13.. men fick missfall för 3 veckor sedan. :/
    Inväntar nu bim på fredag och hoppas på ett plus! :)
    Hej!

    Vad roligt att du vill vara med
    Beklagar ditt mf. Håller alla tummar och tår för att det går bättre nästa gång! (och det gör det alldeles säkert)

    Vad gör ni annars? Jobbar? Studerar? 
  • Mine18

    Ja :)
    Tack! Den värsta tiden är ju över nu och jag håller också tunmarna för att få se ett plus nu i dagarna :D
    Jag studerar omvårdnadsprogrammet på heltid och försöker jobba upptill! :)
    Vart studerar du distans? Och till vad?:)

  • yndig

    Vad roligt, då blir det förhoppningsvis en sommarbebis för er då

    Jaha, går du hos Medlearn på Lärcentrum då?  Jag läser där på vuxenutbildningen, både via Miroi och en kurs hos Medlearn. Jag ska blir lärare, är klar med komvux till våren och sen blir det högskolan i Halmstad. 

    Är ni båda från Laholm?   

      

  • Mine18

    Jag hoppas verkligen det!! Bim-4 idag....:/ jag är från Halmstad ursprungligen och min sambo är från Skåne:)
    Yes jag läser undersköterska på medlearn här i laholm:)

  • TSmurfan

    Hej hej.. Jag är gärna med på ett hörn.. Bor i Halmstad med min sambo och vår dotter på drygt 1 1/2 år..

  • yndig
    Gaytjej skrev 2012-10-08 20:25:57 följande:
    yndig - försöker räkna ut om du kan ha gått på V-skolan när jag började jobba där 2002 :)
    Haha, jo det tror jag nog  Skulle tro att jag gick i 9c1 då om jag räknat rätt. Hade Eva och Helene som klassföreståndarinnor.
  • yndig
    Mine18 skrev 2012-10-08 20:37:39 följande:
    Jag hoppas verkligen det!! Bim-4 idag....:/ jag är från Halmstad ursprungligen och min sambo är från Skåne:)
    Yes jag läser undersköterska på medlearn här i laholm:)
    Spännande! Jag plussade på Bim -5 med Testlagrets stickor men vissa plussar ju inte förrän v 10 så det är så olika. Håller tummarna för er nu!
  • yndig
    TSmurfan skrev 2012-10-08 20:58:57 följande:
    Hej hej.. Jag är gärna med på ett hörn.. Bor i Halmstad med min sambo och vår dotter på drygt 1 1/2 år..
    Välkommen! Hur gamla är ni?
Svar på tråden Föräldrar i Laholm/Halmstad-området? Kom igen, vi startar en liten fika- och lekgrupp!