• Anonym (Funde­rsam)
    Äldre 9 Oct 00:01
    3212 visningar
    14 svar
    14
    3212

    billiga testers stickor hur tillförlitliga är dom?

    är det någon som har testat med dessa stickor från billiga tester och fått negativt.... sen köpt dyrare tester typ cb och fått possitivt?

  • Svar på tråden billiga testers stickor hur tillförlitliga är dom?
  • Äldre 9 Oct 00:06
    #1

    På mig visade det svagt positivt med billigatester så jag sprang och köpte ett test på apoteket som visade negativt... Några dagar senare testade jag positivt medclearblue så enligt mig är de bättre än andra:)

  • Äldre 9 Oct 00:16
    #2

    Japp, det hände mig. Var ett extremt starkt plus på ett clearblue-test och stickan skulle t o m visa plus tidigare, men det visade negativt men någon dag senare mycket starkt positivt med CB. Slöseri med pengar och massa tårar kvällen då jag trodde att jag inte var gravid, bara sjuk typ. Skulle aldrig köpa billiga stickor igen.

  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 9 Oct 00:28
    #3

    okej tack för svar... jag har testat ett par gånger nu, BIM och BIM+2 men visar negativit med bt stickor men har lixom en kännsla och min mens brukar alrig vara sen.... kanske ska köpa ett på apoteket img bara för att vara på den säkra sidan?

  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 9 Oct 00:33
    #4
    Dragonball skrev 2012-10-09 00:16:10 följande:
    Japp, det hände mig. Var ett extremt starkt plus på ett clearblue-test och stickan skulle t o m visa plus tidigare, men det visade negativt men någon dag senare mycket starkt positivt med CB. Slöseri med pengar och massa tårar kvällen då jag trodde att jag inte var gravid, bara sjuk typ. Skulle aldrig köpa billiga stickor igen.

    när testade du?
  • Äldre 9 Oct 00:50
    #5
    Anonym (Fundersam) skrev 2012-10-09 00:33:47 följande:

    när testade du?
    Minns inte exakt, men det stod på testet att det skulle gå att läsa ca tio dagar före väntat menstruation och det var senare än så iaf. Ungefär vid väntad mens. CB-testet stod att man skulle ta vid väntat mens (dvs tio dagar senare än stickan) och det visade starkt plus dagen efter att stickan visat negativt.
  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 9 Oct 00:52
    #6

    okej tack =)

    nån mer med sånna erfarenheter?
     

  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 9 Oct 13:16
    #7

    verkligen ingen annan med liknande erfarenheter?

  • Anonym (Funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 9 Oct 14:42
    #8

    puffar lite till =)

  • Anonym (Mini)
    Äldre 14 Oct 14:06
    #9

    Köpte en billig sticka häromdagen, testlagret. Och det visade sig positivt!  
    Ska man köpa ett nytt dyrare test eller?

     

  • Äldre 16 Oct 11:02
    #10

    Jag har testat positivt tidigare med stickorna från billiga test än jag gjort när jag fått tag i dyrare test och testat samtidigt. Positivt på det dyrare testet kom först tre dagar efter BM medan billiga testet testade positivt redan samma dag som BM.

    Har även bra erfarenhet av ägglossningstesten från billiga test, de har varit tillförlitliga och jag blev gravid första gången tackvare tillförlitligheten.

    Därför skulle jag inte satsa på dyrare stickor... slöseri med pengar enligt min mening

  • Anonym (uppuf­faren)
    Äldre 11 Aug 16:42
    #11

    Puffar upp en gammal tråd. Hur ser era erfarenheter ut idag av dessa stickor från billiga tester??

  • Anonym (Man)
    Äldre 11 Aug 19:37
    #12

    Vi fick några billiga stickor för att testa graviditet. Vi testade bara när mensen var klart försenad (den som en klocka på sambon) . Med bägge barnen visa de billigara stickorna positivt. Vi testade aldrig med dyrare test, då vi litade på testet / sambons sena mens/ hennes "känsla" att hon var gravid. (Och ja, jag vet att det inte är logiskt eller rimligt att känna sig gravid så tidigt i graviditeten).

  • Anonym (uppuf­faren)
    Äldre 15 Aug 09:15
    #13
    Anonym (Man) skrev 2016-08-11 19:37:51 följande:

    Vi fick några billiga stickor för att testa graviditet. Vi testade bara när mensen var klart försenad (den som en klocka på sambon) . Med bägge barnen visa de billigara stickorna positivt. Vi testade aldrig med dyrare test, då vi litade på testet / sambons sena mens/ hennes "känsla" att hon var gravid. (Och ja, jag vet att det inte är logiskt eller rimligt att känna sig gravid så tidigt i graviditeten).


    Okej. Det är ju bra Då kan man kanske lita på dom iaf.
  • Anonym (Man)
    Äldre 15 Aug 10:18
    #14
    Anonym (uppuffaren) skrev 2016-08-15 09:15:43 följande:

    Okej. Det är ju bra Då kan man kanske lita på dom iaf.


    Ja... som indikation i alla fall. Jag skulle ju inte satsa en förmögenhet på att de alltid visar sa sanningen dock
Svar på tråden billiga testers stickor hur tillförlitliga är dom?