Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??

riboflavin skrev 2012-10-11 16:12:51 följande:
    Rent krasst vill jag bara skälla ut dig för att du inte tar ditt ansvar som ägare när du inte har pengar till veterinär.

Ingen veterinär kommer neka katten vård, däremot kommer du inte få hämta ut din katt utan att betala. Lämna in katten så att den slipper lida!

• viseversa
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-11 18:56:44 följande:

Ja, om det vore så enkelt hade jag självklart redan gjort det! Suck..
    Men man ser väl till att man har pengar till sånt här om man har djur? Nu får din katt lida för att du inte tänkte så långt. LÅNA av någon då förf*n!
  • viseversa
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-11 19:22:27 följande:

Ja..hos agria. Det är en jättefin raskatt.
    Men åk in nu och säga att du inte har pengar. Jag tror inte dom låter katten gå utan vård om det är så allvarligt!
  • viseversa
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-11 19:21:29 följande:

Du har ingen aning om varför hela min buffert är slut...självklart hade jag lånat pengar OM JAG HAFT NÅGON ATT LÅNA AV!!
    Inte kattens problem ts. Nu är det den som lider. och den behöver vård. Du får fixa det helt enkelt. 
  • viseversa
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-11 19:26:01 följande:

Ska jag vänta till imorgon? Hon är inte döende, utan pigg i övrigt. Jag chansar imorgon och åker till närmaste vet, kan inte tänka mig att dem inte hjälper en katt som blöder i munnen?!
    Ja åk i morgon. Tror inte det är öppet nu. Åk det första du gör på morgonen. Nej klart hon får hjälp. Ni får komma fram till en betalning. Hjälper dom henne inte är dom extremt kalla och grymma. 
  • viseversa
    nozpa skrev 2012-10-11 19:35:33 följande:

Dom brukar ha personal hela dygnen. Man kan oftast komma efter stägning och både hämta eller lämna.
    Hade en katt som vi åkte fram o tbx med under ett år. Och dom sa att det alltid fanns någon som kunde ta emot djuret. Dock finns kanske inte personal till op o dyl närvarande. Man kan behöva plinga på.

Alt ringa jourvet så får man info om vart man vänder sig. 
    Okej bra. ja men dåså åk in ikväll ts. 
  • viseversa
    niagara skrev 2012-10-11 19:47:16 följande:
    Ta kontakt med en jägare och be denne göra slut på lidandet. Skaffa inget mer djur innan du har en stabil ekonomi och kan ta ansvar för ditt djur.
    Ja för bor man i stan så kryllar det ju av jägare i varje hörn? Jag känner inte en ENDA jägare där jag bor. Bor i Sthlm. 
  • viseversa
    niagara skrev 2012-10-11 20:00:29 följande:
    Ja just det. Jägare finns det bara i Norrland. Mitt fel! Herre Gud!
    Klart det inte bara finns i Norrland. Men att tro att alla känner eller vet var det bor en jägare är också ganska naivt!
  • viseversa

Eller finns det någon speciell "jägartelefon" man ringer på för att få tag på en jägare i stan som kan skjuta ens djur? och var ska det göras då? På inner gården kanske,i tvättstugan,eller i lekparken utanför? Eller varför inte inne i lägenheten?

• viseversa
    niagara skrev 2012-10-11 20:11:41 följande:
    Kontakta jägarförbundet? Ring runt i bekantskapskretsen? Googla? Skytteklubbar? Think outside the box!
    Kanske snabbare då att åka till en veterinär redan ikväll?
  • viseversa
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-11 20:47:43 följande:
    Pratat med en annan veterinär nu (3:e), så.det här löser sig. Inget akut utan jag ska återkomma imorgon och boka tid sa hon. Skönt...nu ska jag andas ut och gosa med kissen.
    visste dom var det var då?
  • viseversa
    Anonym skrev 2012-10-12 07:53:16 följande:
    Att ha 10 000kr undanlagt när man går på soc är olagligt
    Ts går väl inte på soc!?
Svar på tråden inte råd med veterinär - KRIS - vad göra??