Inlägg från: Mamma en gång till |Visa alla inlägg
  • Mamma en gång till

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!
    Jag hoppar gärna in i tråden. Jag väntar på mensen som ska komma vilken dag som helst, sedan börjar jag med pergotime på dag 5.  
     Jag fick mitt första barn med hjälp av en pergokur så jag hoppas på samma tur nu.
    Angående gravtest så är CB bättre än stickor om man testar tidigt. När det knappt syns på stickorna, när man kan ana att det är något där, så visar det gravid på CB. CB blir därför enklare att läsa av, då slipper man gissa. Jag brukar köra stickor men om jag börjar ana något där så kontrollerar jag med CB digital.

• Mamma en gång till

Sist så kollade de med vul på dag 14, och då hade jag 4 äggblåsor på 17, 23 och två blåsor på 26 mm. Det blev graviditet med ett barn som resultat. Idag kom mensen så nu på måndag börjar jag med pergotime för syskonförsök.

• Mamma en gång till

Kanske ska tilläggas oxå att då fick vi sexförbud men hade redan haft sex dagen innan och hade ägglossning dagen efter besöket.

• Mamma en gång till
    princesspeach skrev 2012-11-15 15:24:43 följande:
    Eller hur! Självklart tror jag mer på vad exempelvis folk i tråden skrivit.. Men man är så dum och nojjar sig!! :( Jag har precis avslutat och väntar på att gå på vul imorgon bitti för att se om det växer något där inne och jag har ont i äggstockarna hela tiden idag.. Det krampar till emellanåt och sedan molande värk, men bara på ena sidan. Får hålla tummarna att det visar sig något imorgon :)

Hur gick det på vul?
    princesspeach skrev 2012-11-15 19:56:43 följande:
    Ååh va kul att höra "Mamma en gång till" :)
  • Mamma en gång till
    princesspeach skrev 2012-11-17 13:07:53 följande:
    Jag gjorde min vul på 12 cd, tillräckligt enligt henne tydligen. Men jag har ju läst om en massa andra som inte har ägglossning förrän cd30 eller mer.. Men man lär väl lyssna på läkaren ;)

Här gör de vul på dag 14-16, så de verkar tycka lite olika.
  • Mamma en gång till

Nca: Inge skönt att ha så ont men då känner du av ägglossningen i alla fall, det är positivt.

Nu har jag tagit tablett nummer tre. Än så länge utan biverkningar. 

• Mamma en gång till

Jag tog sista tabletten igår så nu väntar jag på vul på torsdag, Är det någon mer som snart ska på vul?

Nca: Ja, det är lite tidigt att känna något nu Varför behöver de kontrollera med blodprov? Jag kommer bara att göra vul.

NLAL: Har du gjort vul eller kollar de bara med blodprov på dig?

• Mamma en gång till

Jag läste hur det kändes sist och då kände jag som mensvärk efter äl och det gick bra den gången. Vet inte om man känner det jämt efter en pergotimekur eller bara om man blir gravid efter pergotime.

• Mamma en gång till
    Novembersmile skrev 2012-11-26 15:51:18 följande:
    Gravid 1-2 på digitala idag! :D plussade med tl-sticka igår!

Grattis!
  • Mamma en gång till

Nca: Jag ser något där. Men det är tidigt än så testa om två dagar så är det säkert starkare. Eller testa med morgonurin och cb digital så ser du klart och tydligt om du är gravid eller inte.

Nlal: En ägglossning på fyra månader låter väl lite tycker jag.

Idag var jag på vul. En äggblåsa på 28 mm som endera kunde ha släppt eller skulle släppa inom två dagar. Jag hade även två till på 20 mm vardera och två mindre som inte räknades. Inge sexförbud denna gången
    Om detta inte skulle lyckas så får jag köra på med nästa kur på en gång utan vul men efter det så måste jag vila en månad. Behöver inte kontakta dem såvida jag inte undrar något.  

• Mamma en gång till

Jag lägger till BIM. Igår var det ägglossning så nu är det bara att vänta och hoppas.

Mollisen01: pergokur nr2 (enkel dos), bim 12/12
    NLAL: pergokur 1, enkeldos, bim 4/12 
    Mamma en gång till: pergokur 1, enkeldos, Bim 14/12 

• Mamma en gång till
    NLAL skrev 2012-12-02 11:26:52 följande:
    Mollisen: Molvärk i ryggen, ömma bröst - aldrig haft såhär pass ömma bröst innan mens, lite svagt illamående några gånger, senast igårkväll, och fick såna stick nedanför troskanten igår em, kändes som att någon försökte slå in en spik där, ganska svajjigt humör - heller inget jag brukar ha innan mens, brukar kunna vara lättretlig men nu stör jag mig på allt och gråten är sällan långt borta, skitjobbigt! Har även som en träninsvärks-känsla från ljumske till ljumske. Men är ganska säker på att det ej blivit nå. Funderar på att testa imorn, men vet ej varför. Lär ändå bara få ett streck.. Såemsen kommer väl på tisdag.

Det låter som väldigt bra tecken. Jag håller tummarna.
  • Mamma en gång till
    Nca skrev 2012-12-03 16:25:39 följande:
    Märkte nu när jag kom hem att mensen kommit igång. Två dagar tidigare än beräknat. Tyvärr, men nu blir det en dubbelkur pergotime. Så får vi se om det ger något resultat.

Vad tråkigt. Då hoppas vi att dubbelkuren ger ett bra resultat.
  • Mamma en gång till

Jag börjar känna mycket i magen, mest ont. Tror att jag har havätsa i buvet att det går nu.ken, hon sa att jag hade lite när jag var på vul i torsdags. Jag minns inte att jag kände så här mycket sist? Är det någon annan som känt något liknande3 dagar efter äl? Bara det inte är magsjuka, jag

• Mamma en gång till

Ah, vad texten blev konstig. I torsdags på vul så såg hon lite vätska i buken och det kanske är mer nu eftersom äl varit för tre dagar sedan. Jag hoppas nästan att det är det och inte magsjuka som jag vet har börjat gå nu.

• Mamma en gång till
    madeleeneee skrev 2012-12-06 16:34:21 följande:
    Hat varit på vul idag pga smärtor och oro.. Vi väntar tvillingar helt sjukt kan inte smälta de!

Vad spännande!
  • Mamma en gång till
    Solrosen 83 skrev 2012-12-12 07:06:26 följande:
    Grattis Mamma en gång till! Vad roligt med så många som plussat här i tråden efter att ha tagit pergo. Ger hopp till oss andra som är mitt i behandlingen att det faktiskt ska fungera.

Tack!
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!