• Nca

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Skulle gärna vilja hoppa in här om det är ok? Börjadr med Pergotime i torsdags och tog min tredje tablett i morse. Det är första gången jg äter pergotime, har pco så hoppas att detta funkar nu. Har en dotter sen tidigare som kommit till spontant och nu vill vi ha ett syskon till vår lilla tjej . :)

• Nca

Princesspeach, vad roligt! Är det första omgången för dig också? :)

• Nca

Hej! Jag vet faktiskt inte om det är biverkningar från pergotime eller metforminen jag har. Har ganska mycket illamående och igår fick jag så otroligt ont i magen. Men jag tror magproblemen är metforminen eftersom den försöker ställa rätt insulinvärdet i kroppen. Dem bävrar jag mig för att ta idag, det var inte lite ont i magen jag fick, men ska försöka ta dem med en större måltid idag. Annars har jag värmevallningar, de bara kommer på mig. Kan sitta helt stilla och titta på tv t.ex. Och så blir jsg plötsligt jättevarm, vaknar även helt genomsvettig en gång varje natt. Men den sistnämnda är nog pergon och den är helt ok. Mycket värre med magen tycker jag. I slutändan är det ändå värt det när man får ett plus :)

• Nca

Precis! Man kan stå ut de få dagarna då man få dessa biverkningarna när man sedan förhoppningsvis(om man får äl) får något så fint!

• Nca

Jag har också bara fått tid till blodprov, så jag får också reda på på bIm om det funkade om jag plussar. Annars så provsvaren. Fyyy vad jg mår illa. Känns som jag ska spy vilken sekund som jelst HELA tiden. Skönt att det är sista tabletten imorgon!

• Nca

Hur räknar ni ut BIM? Tycker det verkar helt omöjligt eftersom man inte vet exakt när ÄL blir vid pergotime. I vanliga fall har kag en cykel på 33-40 dagar och äl någon gång mellan dag 20-29. Har verkligen noll koll.

• Nca

Madeleeneee: Åh vad roligt! Stort grattis! Hur många pergokurer har du tagit? När fick du ÄL efter pergon? :)

• Nca

Har ytterligare en fråga till er, pratade med min läkare idag och såhär förklarade han för mig: Ta Provera för att få blödning På menscykel dag 5-9 ta pergotime ÄL sker ALLTID på dag 14 Dag 16-25 tar du provera för att kunna stötta och behålla graviditeten. Hur i helvete går det ihop? Någon son fattar?

• Nca

Har lyckats få en tid till VUlL, kommer visserligen vara på CD 14 men det är kankse helt okej för att kunna se några ägg?

• Nca

Åh vad roligt! Hoppas en liten bosätter sig. Fick lite hopp nu iallafall. :) kanske en liten blåa vill visa sig för mig :)

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!