• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • Nca

Hur räknar ni ut BIM? Tycker det verkar helt omöjligt eftersom man inte vet exakt när ÄL blir vid pergotime. I vanliga fall har kag en cykel på 33-40 dagar och äl någon gång mellan dag 20-29. Har verkligen noll koll.

• Mamma en gång till

Hej!
    Jag hoppar gärna in i tråden. Jag väntar på mensen som ska komma vilken dag som helst, sedan börjar jag med pergotime på dag 5.  
     Jag fick mitt första barn med hjälp av en pergokur så jag hoppas på samma tur nu.
    Angående gravtest så är CB bättre än stickor om man testar tidigt. När det knappt syns på stickorna, när man kan ana att det är något där, så visar det gravid på CB. CB blir därför enklare att läsa av, då slipper man gissa. Jag brukar köra stickor men om jag börjar ana något där så kontrollerar jag med CB digital.

• madeleeneee

Jag fick ett plus imorse med, men så orolig ta en dag i taget sen begära ett tidigt ul! Men att det fungerade!!! :) har sån mensvärk men hade de med min dotter med men känns ju som man ska börja stört blöda när som! Hoppas på fler plus nu!!!

• Nca

Madeleeneee: Åh vad roligt! Stort grattis! Hur många pergokurer har du tagit? När fick du ÄL efter pergon? :)

• madeleeneee

Tagit en enkelkur, fick ÄL dag 17. =)
    Har egentligen inte BIM förän onsdag men testa redan super svagt i lördags lite starkare idag hoppas på ännu starkare i slutet av veckan =)

• Nca

Har ytterligare en fråga till er, pratade med min läkare idag och såhär förklarade han för mig: Ta Provera för att få blödning På menscykel dag 5-9 ta pergotime ÄL sker ALLTID på dag 14 Dag 16-25 tar du provera för att kunna stötta och behålla graviditeten. Hur i helvete går det ihop? Någon son fattar?

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!