• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • Mamma en gång till

Nca: Jag ser något där. Men det är tidigt än så testa om två dagar så är det säkert starkare. Eller testa med morgonurin och cb digital så ser du klart och tydligt om du är gravid eller inte.

Nlal: En ägglossning på fyra månader låter väl lite tycker jag.

Idag var jag på vul. En äggblåsa på 28 mm som endera kunde ha släppt eller skulle släppa inom två dagar. Jag hade även två till på 20 mm vardera och två mindre som inte räknades. Inge sexförbud denna gången
    Om detta inte skulle lyckas så får jag köra på med nästa kur på en gång utan vul men efter det så måste jag vila en månad. Behöver inte kontakta dem såvida jag inte undrar något.  

• Nca

Tack för svar, ska ta ett imorgon bitti tänkte jag och sen väntar jag nog på BIM. Hoppas hoppa det tagit sig. :)

• Jempan

Hej tjejjor. Här har man varit förväntansfull och så fick jag brev från min gyn idag att mitt blodprov visade att jag INTE haft ÄL denna menscykel trots pergotime och ovitrelle. MEN mina ÄL-stickor (vanliga) och CB visade kraftiga streck i 2-3 dagar! Kan de vara falskt??

• NLAL

Mollisen: Ja, jag fattar inte heller. Men i min kommun så gör man inte som alla andra utan lite som man själv vill... Får se vad privata gyn säger iaf.

Ja, det är ju knappast normalt med äl en gång på 4 månader..

• Solrosen 83
    Jempan: Nej vad trist med negativt resultat. Låter ju väldigt märkligt om du fått starkare teststreck än kontrollstrecken på två olika typer och test och sen blodprovet visar negativt. Jag får alltid starka streck på mina äl test oavsett när jag testar även om det inte är äl på gång men det beror ju på min PCO och då är det vanligt att testen visar så. Med tanke på att jag ännu inte haft någon äl när jag testat så vet jag inte hur de blir att se ut då. Är lite nervös för att det inte ska synas någon skillnad för mig. Tänkte nog köpa en pack med digitala clearblue så jag kan dubbelkolla med dem när de billiga stickorna ger utslag.

Idag är det ÄNTLIGEN dags för mitt läkarbesök för att jag ska få börja med pergon. Jiipppii! Ska vara där kl 8 så det är inte så lång stund kvar nu. Har haft rejält med mensvärk nu igår och idag så förhoppningsvis är mensen också på gång så jag får börja snart. 
  • Jempan

Jag har ju också PCO men har aldrig visat streck innan förutom denna gång, skit konstigt. Jag tog ju dessutom ägglossningsspruta så man tycker ju att ägget skulle släppt :)

• Solrosen 83

Nu har jag fått mitt recept så nu väntar jag bara på att mensen kommer så det kan bli cd 5 så jag får börja någon gång. Tror aldrig mensen har varit så efterlängtad som nu Glad

Sen blir det VUL runt cd 12 för min del. Utöver det behövs inga andra kontroller enligt min läkare om allt ser bra ut då. Skönt det för skulle jag ta blodprov också kring cd 21 så hade det nog blivit precis under julhelgen så det hade varit lite omständigt. 

• NLAL

Solrosen: Förstår din känsla! Vad kul att det äntligen händer något för dig. :)

Igår fick jag som kramper i magen, tre gånger. Sådär så man bara vill sjunka ihopg och man kan inte stå upprätt, sedan fick jag en hemsk molvärk i ryggen och idag är den som den varit sedan söndagkväll. Och trodde att brösten skulle brinna upp igårkväll! Kunde inte ha något på dom då det brände nå så kopiöst och är ju även ömmare än vad jag varit senaste månaderna. Och stora och hårda är dom, såhär brukar jag inte ha innan mens.. Tom sambon sa igår: "Men nu avr dom stora. Och hårda!" Och dom väger, känns som att det är två meloner jag har på bröstkorgen.. Så jag vet då inte vad detta är, är det inte graviditet så måste det vara av pergon. 

• mollisen01

När har alla bim? Dags att skapa ny bimlista.

Mollisen01: pergokur nr 2 (enkel dos), bim 12/12

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!