fiah skrev 2012-12-22 11:33:18 följande:
Hej ny här (och väldigt vilsen).
Kör en kort resume så får vi se om ni vill ha med mig. Sambon (41) och jag (32) har sedan sep-11 försökt bli gravida för första gången. Har mitt i detta fått behandling för cellförändringar (gick väldigt bra, frisk nu).
Sen april (när min sambo är helt säker på att jag fick ett missfall, jag är dock osäker) har min mens varit allt annat än regelbunden. Den har alltid varit det förut. Efter detta har jag letat ägglossning med stickor till förbannelse och det finns ingen.Gahh!! I september i år fick vi hjälp på gyn (ingen PCO!! Jippi!) och jag har nu ätit min första kur med Pergotime (fick först Primolut). Efter VUL på fredagen visade det sig att enkeldos hade resulterat i två ägg, 16 mm resp. 15mm (fick göra VUL en dag tidigt då det annars skulle infallit på helgen och barnmorskan trodde definitivt att åtminstone det ena skulle mogna och släppa) Ägglossningsgubben ler åt mig på mandagkvällen!! Detta är nu snart två veckor sedan. Jag har INTE testat ännu.
Hur många i tråden plussade på första kuren? Jag är så sjukt nervös över min reaktion om jag inte plussar. Försöker att inte tänka på, det är ju inte direkt första gången man får ett minus... :( Hittar en massa symtom, eller vill gärna att det ska vara symtom fast vill inte haka upp mig på dessa eftersom det lika gärna kan vara ren inbillning. Eller menskänningar...
Lycka till! :) Hoppas ni får erat efterlängtade plus snart!
Jag fick mitt efterlängtade plus efter första enkeldosen pergo. :)