• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • elyse

Äter ni andra några tillskott som eventuellt kan påverka fertiliteten? Jag gjorde det innan (zink) och har haft funderingar på bidrottninggelé, men tänker att pergotime i sig verkar vara ett så pass starkt preparat och sedan vill jag ju inte riskera att förstöra effekten och två icke kompatibla ämnen kolliderar, så att säga. 

• Solrosen 83

Min mens verkar vara på ingång då tempen skjunkit tillbaka till nivån innan äl nu så den lär komma när som. Så jag blir antagligen kvar en omgång till här. Rynkar på näsan

• hopp84

Har tagit tre doser Pergo och har bim på lördag, tyvärr så verkar det som att mensen är på gång. Så nu ska jag höra av mig till läkaren och se hur vi ska fortsätta, har hört att många gör uppehåll efter tredje kuren? Har ni fått göra spermaprov?

• Solrosen 83

Nu har min mens satt fart så det blir en kur till med start på tisdag. Ska ringa och boka in ett VUL den 16/1.

hopp84: Det verkar vara väldigt olika hur läkarna säger om hur många kurer man kan köra. En del säger att man ska köra varannan cykel medan andra säger att man kan köra många i rad. Så det bästa är nog att kolla med din egen läkare om hur deras strategi ser ut innan du funderar så mycket över om det blir uppehåll nu eller inte. Min sambo fick göra spermaprov precis i början på vår utredning. När de såg att jag har PCO ville de kolla att allt var ok med honom innan de började behandla mig med pergotime. Men det beror kanske lite på också om det finns några faktorer som gör att man kan misstänka att allt inte är helt ok med honom heller. I vårt fall så har min sambo aldrig gjort någon gravid och han har för rätt många år sen gjort en operation som skulle kunna ha påverkat hans fertilitet. Därför var hon noga med att han skulle kollas också innan vi började så jag inte åt hormoner i onödan. Nu visade det sig som tur var att allt stod helt rätt till med honom. 

• Nca

Jag har BIM på måndag, fast jag tog ett test idag som var helt negativt. Så nästa månad blir tredje kuren. Segt.!

• fiah

Jag har ätit min andra kur nu. Äl borde bli till helgen. Jag har fått 6 kurer utskrivna men om det inte tar sig den här gången ska jag ringa och be de om ett nytt test. Slemhinnan verkade nämligen tunn vid utredningen. Vill att de kollar mitt östrogen igen. Någon mer med tunn slemhinna? Vad gör ni åt saken?

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!