• Mannen 58

Husfridsknull?

Sexet är ofta kittet i ett äktenskap. 
    Utan gemensamt intresse av sex/kittet  så går äktenskapet på vilja och omsorg av barnen.( räkningarna, bilen, huset, semestern, golfen ,hundarna eller något annat kan hålla de samman med, men inte alltid eller för alltid)
    Om den ena parten vill ha ha sex eller mer sex  än den andra och inte får de så finns stor risk för otrohet eller skilsmässa. 
    Man ska inte behöva tjata. Man ska vara så tända på varandra så man inte kan hålla sig.

Höll på att tjata i 25 år. Slutade tjata.Gav upp. Skilde mig och har en ny kvinna och vi har sex flera gånger i veckan.
    Underbart! Hjärta

• Mannen 58
    Karl71 skrev 2012-12-01 23:06:45 följande:
    Grattis.

Kan inte låta bli att undra om ditt ex hade varit med om något i sin sex-debut som gav henne negativa assiciationer till sex.  De följer ju än sedan resten av livet om man inte tillsammans lyckas lösa knutarna.

Du tror inte hon har ett nytt förhållande också nu där sexet fungerar bättre?  

mvh
    Nej det har hon inte. Det enda jag vet att hon en gång pratade med sin morsa som sa" ja ibland måste man för husfridens skull".
    Så varken hon eller mamman hade egentligen något naturligt förhållande till sex.
    Mitt ex var dessuom inte planerad utan en i raden av barn. Inte alltid förhållandet till mamman blir så bra då vilket
    påverkar ens egen förmåga att våga närma sig sex eller en man. 
Svar på tråden Husfridsknull?