• Anonym (ledsen)

Hamnade i fyllecell...

I fredags var jag på krogen, blev lite full och välte en cykel. En timme senare kommer två stadiga, manliga poliser och säger att dom har vittnen på att jag har ägnat mig åt skadegörelse och när jag säger att så inte är fallet så vrider ena polisen bak mina armar så jag faller framåt och ramlar, sen släpar han mig till polisbilen och trycker upp mig mot bakluckan och väser att jag är dum i huvudet och att han hatar kaxiga horor. Jag var aldrig otrevlig eller kaxig, jag är inte sån person. Sen sätter han på handfängsel som sitter så hårt att jag får blodstopp i högerhanden som igår och idag har varit totalt avdomnad och i tummen och pekfingret har jag ingen känsel alls. Väl i fyllecellen tar två andra poliser över, den ena sätter sig på mig, ett tag stod hon med knät på mitt huvud, och håller i mig medans den andra sliter av mina skor (som gick sönder, vagabond, 2000 spänn, nya!) och tar av mig alla kläder utom trosorna.
    När morgonen kommer så blir jag förhörd då poliserna hävdar att jag har gjort våldsamt motstånd och jag får reda på att jag kan få dagsböter direkt eller invänta en "pinsam och jävligt jobbig rättegång". Jag tackar för erbjudandet men väljer hellre att bli åtalad. När jag får mina kläder är dom skitiga och blöta (? vadfan har dom gjort liksom?) och några av mina tillhörigheter jag hade i väskan var sönder (sminkväska, parfymflaska och annat, inget viktigt men ändå), det fattas även trehundra spänn som jag alltid har i ett särskilt fack som jag aldrig använder för jag tänker att det är bra "ifall att". 

Jag vet att jag inte kan göra någonting åt det här, att polisanmäla poliser går ju liksom inte. Jag är bara jättearg och ledsen för jag känner mig så otroligt jävla kränkt.

Sen tänker jag på dessa personer... när de kom hem från jobbet, tänkte de att de hade haft en produktiv och trevlig dag? Kunde de sova gott och vakna glada och se fram emot ännu en härlig arbetsdag av trivsamt övervåld och maktmissbruk? Jag är tjej, 160 cm lång, 45 kilo, jag hade druckit fem öl och cykeln jag välte var på grund av att jag snubblade och föll på den. Jag har fyra personer som sett detta och alla intygar att det som hände var totalt obefogat. Det känns verkligen som att de kunde ha löst ett brott, förhindrat en våldtäkt, eller bara stanna på stationen och dricka kaffe och äta munkar istället.

Jag har ont i hela kroppen och blåmärken i ansiktet, ryggen, armarna och benen och handen kan jag knappt använda. Mina nya fina skor är sönder. Jag har mist all respekt för denna yrkesgrupp och kan inte längre se de som människor. Jag sa idag upp kontakten med en nära vän för att denne sa att hon ville bli polis. Jag vill inte ha sinnesrubbade, maktgalna psykopater i min umgängeskrets. Och neej, jag kan tyvärr inte tro på att det finns bra poliser, för alla jag träffade denna kväll och morgon var så skadade att jag är riktigt rädd. Dessa personer ska alltså skydda oss och vi ska känna oss trygga med att det finns poliser i närheten. Jag vill inte gå utanför dörren längre och har avbokat allt jag skulle göra i veckan.

Tack för den, liksom. 

• Svar på tråden Hamnade i fyllecell...
  • Rakad Apa

Fy fan. Vilka snutar, hatar maktmissbrukande idioter. Känner fler som har råkat ut för liknande saker. Tycker att du ska göra en anmälan ändå. Även om det blir nedlagt så kan det vara en fördel i rättegången.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym

Har haft en liknande upplevelse och det enda jag kan säga är att poliser är äckliga maktgalna idioter som går runt och tror att de äger stan på grund av deras uniform. Så jävla fucking äcklig yrkesgrupp.

• Pissenisse

Vilken hemsk kväll. Jag kände verkligen sympati för dig tills du avrundade din trådstart med att förklara att du är trångsynt och korkad.
    Vem säger upp kontakten med en nära vän och utgår ifrån att denne är en sinnesrubbad, maktgalen psykopat för att den vill bli polis?

• Anonym (ledsen)
    Rakad Apa skrev 2012-10-15 01:21:26 följande:
    Fy fan. Vilka snutar, hatar maktmissbrukande idioter. Känner fler som har råkat ut för liknande saker. Tycker att du ska göra en anmälan ändå. Även om det blir nedlagt så kan det vara en fördel i rättegången.
    Jag vågar nog inte anmäla, eftersom det ju kommer bli nedlagt med all säkerhet om dom ens tar emot anmälan, men då kommer dom iallafall få reda på att jag försökt anmäla dom och de har bevisat att de kan ta sig till med helt galna saker. Rädd att råka illa ut :( skitdumt, jag vet.
  • Anonym
    Pissenisse skrev 2012-10-15 01:27:40 följande:
    Vilken hemsk kväll. Jag kände verkligen sympati för dig tills du avrundade din trådstart med att förklara att du är trångsynt och korkad.
    Vem säger upp kontakten med en nära vän och utgår ifrån att denne är en sinnesrubbad, maktgalen psykopat för att den vill bli polis?

Hon gör helt rätt!!
  • Anonym (ledsen)
    Anonym skrev 2012-10-15 01:26:04 följande:

Har haft en liknande upplevelse och det enda jag kan säga är att poliser är äckliga maktgalna idioter som går runt och tror att de äger stan på grund av deras uniform. Så jävla fucking äcklig yrkesgrupp.

Ja usch, jag hade inget emot dom förut alls men nu har dom för alltid sabbat det förtroendet.
  • Anonym (ledsen)
    Pissenisse skrev 2012-10-15 01:27:40 följande:
    Jag förstår att du inte förstår. Det är okej, och jag kan acceptera att jag är "trångsynt och korkad" om det räddar mig från att på något vis stötta ett omoraliskt och tragiskt leverne.  
  • Anonym
    Anonym (ledsen) skrev 2012-10-15 01:28:11 följande:
    Jag vågar nog inte anmäla, eftersom det ju kommer bli nedlagt med all säkerhet om dom ens tar emot anmälan, men då kommer dom iallafall få reda på att jag försökt anmäla dom och de har bevisat att de kan ta sig till med helt galna saker. Rädd att råka illa ut :( skitdumt, jag vet.
    De har redan kränkt dig och tagit din trygghet ifrån dig! Klart du ska anmäla, även om det läggs ner. Var inte så rädd! Kram!
  • Anonym

Ja anmäl skitstövlarna!!!!

Svar på tråden Hamnade i fyllecell...