• Alezzia85

    Utomhavandeskap

    Har lite funderingar som jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig med! Fick reda på att jag va gravid i fredags hos Gyn när jag fick en akut tid för smärtor i nederdelen av magen. Har ingen andning ombud långt gången jag är då jag aldrig fick någon mens efter att jag slutat med yasminelle. Hade återbesök idag ch Gyn. Berättade att jag i fredags låg på hcg 240 . Vi tog nya blodprover idag och ska tillbaka på onsdag förr att få reda på resultatet. Han sa att det bör ligga på en 700 i hcg värde för att allt ska vara bra! Min smärta hat nu satt sig i vänster äggstock och det är misstänkt utomhavandeskap. Menar Gyn om mitt hcg ligger på 700 så är allt okej? Och om det inte ökat så ligger ägget kvar i äggledaren? Nån som vatt med om liknande?

  • Svar på tråden Utomhavandeskap
  • Lullebulle

    Hej!

    Jobbigt! samma procedur för mig i somras när de skulle utreda om det var missfall eller X.
    Om Hcg dubblas så är det är normal graviditet och om den sjunker eller står stilla så är det inte så positivt.  
    Hur har det gått för dig? 

  • Alezzia85

    Hej å tack för ditt svar! Det va utomhavandeskap och fick opereras akut i fredags! Men vad menar du med utreda om det vs X? Hur går det för dig nu ?

  • Lullebulle

    Hej!
    Åh jobbigt! Fick du plocka bort äggstock och så också?
    För mig slutade det tillslut med ett spontant missfall så de utredde inte vad de var. Vart det växte eller om det var ett segt ma.

Svar på tråden Utomhavandeskap