HäxanSurtant skrev 2012-10-18 12:36:43 följande:
Ja fast så är det väl med alla
Vet när jag kom hem med dottern från BB och tänkte hur tusan skall det här gå

Rent krasst så kan jag även säga att pappan har större erfarenhet av barn då han har två bonus och sen en egen med sin sambo och en med mig.
De enda jag har är från mina småsyskon och kusiner, syskonbarn och vänners ungar, för jag var nog den sista som fick barn av vännerna.
Men det fungerar ju ändå, man lär sig med tiden.
Ja, och man får lov att göra misstag. Vilket kanske inte alltid en pappa får efter en skilsmässa.... Kan de inte allt på en gång, så kommer de aldrig lära sig:)
Det är också lite intressant att, här på forumet till exempel, läsa hur mammor kräver och gör ditten och datten för sina barn just för att det ligger i
barnets bästa. Att den andre föräldern faktiskt tycker detsamma, fast inte likadant som mamman, är skit samma. Mammor verkar har mandat på att veta vad som är för barnens bästa. Inte jag. Jag ger mig inte det mandatet.
Tack och lov så finns det många klocka människor omkring mig, inklusive deras pappa, som har andra erfarenheter än jag, som kan se på en situation med andra glasögon än jag gör och som faktiskt kan ha en lösning som är bättre än min... Jag vet inte alltid vad som är bäst för mina barn. Jag vet vad jag
tror är bäst utifrån mina referensramar, men jag är inte så inskränkt så att jag tror att min sanning är den enda sanningen...