• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • Anonym (Oroligmamma)

Men det här är elfte gången hon gör det!! Hela barnkliniken börjar bli trötta på det här beteendet. Jag vill inte tvinga dit henne om jag inte är säker!!

• MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 23:22:50 följande:
    Men det här är elfte gången hon gör det!! Hela barnkliniken börjar bli trötta på det här beteendet. Jag vill inte tvinga dit henne om jag inte är säker!!
    Så du vill hellre att hon ska dö?
  • Anonym (Oroligmamma)

De förra gångerna vi har varit inne, så har hon ringt efter hjälp själv. Och det skulle hon nog gjort nu också, om hon tagit dem.

• Johans Pillerill

Så att de är trötta är viktigast? Dumhet. Se till att ditt destruktiva barn får den hjälp hon behöver!!
  • Tjenixen

Desso mer anledning och tvinga dit henne.. ÅK för tusan.. Inser du vilka skador hon kan få? Inser du att om hon tagit det du skrev så kan hon vara död om ett par dagar om hon har otur.. Vill du verkligen leka med hennes liv?
  • lyckligtjej

Googla på Alvedon så ser ni att det ges i lugnande syfte ofta , googla oxå på om du dör för du tar 20 st !

• Tjenixen
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 23:23:50 följande:
    De förra gångerna vi har varit inne, så har hon ringt efter hjälp själv. Och det skulle hon nog gjort nu också, om hon tagit dem.

Är du verkligen så jäkla naiv? ÅK IN !
  • MLB

Och vad tusan gör du här, TS?! Jag har sagt åt dig att jag inte är lekeman i de här frågorna och jag har sagt åt dig att om du vill hålla din dotter vid liv ska du se till att hon kommer till akuten. Dessutom har jag informerat dig om att bevisen för att hon överdoserat som du kan upptäcka inte kommer före det är för sent. Exakt vad det är du inte förstår kan du informera mig om när du fått henne till akuten, så reder vi ut det.

Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..