• MLB

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Tösen01 skrev 2012-10-17 22:39:31 följande:
    Yxa? lyft av den, toadörrar brukar ju inte vara så tjocka.  Ha sönder låset. Eller ring polisen. Ett självmordsförsök på alvedon och ipren är en otrolig smärtsam och långdragen död...Oavsett så är hon hysterisk och bör läggas in!
    Plus att man kan få obotliga leverskador innan man dör.
  • MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:40:31 följande:

Jag försökte använda kniven till att vrida om låset för att få upp den, men hon trycker emot. en yxa har jag inte..

Läggas in på barnklinken eller psyk? 
    SLUTA FJANTA OM DETALJER HÄR OCH RING EFTER HJÄLP! DET KAN HANDLA OM MINUTER!
  • MLB
    Johans Pillerill skrev 2012-10-17 22:43:38 följande:

Då trycker du ännu hårdare och får upp den i väntan på hjälp. Hade hon inte dolt något hade ni inte varit i den där sitsen, tycker hon förbrukat förtroendet redan.
    Kalla på hjälp först, försöka få upp låset sedan.
  • MLB

Ni SKA åka in! Hur svårt kan det vara att fatta?! Du har all orsak att tro att din dotter försöker ta livet av sig, men du sitter vid en dator och frågar om du ska hjälpa henne eller inte och vägrar sedan lyssna när folk säger att du ska hjälpa henne och till och med talar om för dig vilka telefonnummer du ska ringa!

• MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:51:41 följande:
    Hon ser inte det minsta påverkad ut.
    Man ser inte påverkad ut och man märker inte alltid effekterna av de tabletterna hon tagit innan det är för sent. Tro mig, jag är inte bara lekeman i de här frågorna! Ring 112 nu, innan du svarar på det här inlägget!
  • MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:53:16 följande:
    Jag har bett henne och gjort allt för att hon ska ta emot hjälpen hon får, men hon låtsas bara att allt är bra.
    När ska du lyssna på vad jag säger åt dig att göra?! Läs mitt förra inlägg, man märker inte alltid effekterna innan det är för sent! Just nu ger du intrycket att hennes liv inte betyder något för dig. Enda sättet att ändra det är att ringa efter hjälp innan du skriver mera här.
  • MLB
    Johans Pillerill skrev 2012-10-17 22:53:53 följande:

Hur gammal är din dotter? Läge att kanske lyfta bort rumsdörren och ta bort toalåset tills ni är säkra på hur ni mår? För att slippa framtida problem... In ska hon om hon svalt tabletterna eller visat annat som gör dig orolig. Hade nog kört in min tjej om hon inte kunnat visa var tabletterna som saknas finns heller.
    Hon är 15
    jodå skrev 2012-10-17 22:55:42 följande:
    Och du menar att det är anledningen till att du inte åker in med henne nu? Om hon har stoppat i sig tabletter 10 ggr innan de senaste 5 månaderna är det väl ännu större anledning att faktiskt tro att hon har gjort det även denna gång??
    Håller med till 120%

• MLB
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 22:58:27 följande:
    Ha lite koll på henne så är det lugnt , tycker vissa här överreagerar mot din just nu TS ! Hoppas det löser sig !!
    Men det räcker inte att ha koll på henne, man märker inte alltid effekterna innan det är för sent! Ditt råd är rent utsagt livsfarligt.
  • MLB
    lyckligtjej skrev 2012-10-17 23:01:35 följande:
    Hon vet inte ens om dottern tagit tabletterna o inte hur många , det krävs väldigt många för att dö av det ! Bättre ta det lite lugnt o prata med dottern o kanske få reda på om hon tagit dom ! Ni är ju hysteriska !
    Om hon inte tagit dom, vad skulle hon ha gjort med dom? Jo, jag blir hysterisk på morsor som hellre riskerar barnens liv och sitter vid datorn än hjälper dom när det behövs. Vi pratar ju om flera askar.
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 23:00:49 följande:

ja tack, det ska jag göra..
    Igen, läs mina inlägg. Hon kan få allvarliga leverskador innan du märker något om du bara håller koll på henne. Är det vad du vill? Varför starta du ens den här tråden om du redan bestämt dig för att inte se till att hon får hjälp?!

• MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 23:06:03 följande:

hittade 4 alvedonaskar och en iprenask. det var på 500 respektive 400 mg.
    Du ska se till att hon kommer till akuten NU, antingen frivilligt eller med tvång. Inte om 5 minuter, NU!
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..