• Anonym

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Sen ska du ringa runt alla hennes vänner själv, sen reser du ut på stan....

Detta är ett rop på hjälp, varför hade du inte henne hemma idag?

Var med henne, bry dig. Visa att du gör allt för henne.

Jag hade aldrig släppt iväg en 15 åring som försökt att ta sitt liv ut på stan.

• Anonym
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-19 19:21:30 följande:

Hon ville gå till skolan idag eftersom hon inte ville hamna efter. Jag släppte bara inte iväg henne för att gå ut på stan.
    Då hade jag som mamma hämta upp på skolan....
    Förlåt om jag är hård, men något säger mig att din dotter vill ha mer engagemang utav dig.
    Fasta regler, kärlek, omtanke.
    Varför tycker hon livet är trist?

Vad kan du hjälpa henne med så att hon mår bra?

Har hon vänner? Vet de om hur hon mår?

Res ut och hämta hem din dotter, utan skrik eller skäll. Gör det utav kärlek, det är det hon behöver just nu, massa kärlek och omtanke. 
  • Anonym
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-19 19:33:10 följande:

Jag har försökt, flera gånger. Har lämnat av henne och hämtat henne, men hon skäms och vill inte bli behandlad som en barnunge.. Jag har gett henne utegångsförbud flera gånger, hon bryter bara det. Jag har sagt att jag är stolt över henne och allt hon gör. Hon är supersmart i skolan, mvg i varenda ämne! Så hon är verkligen smart. Hon har bara hamnat i fel gäng och det är henne pojkvän som dragit in henne i allt det ähär. Och då struntar hon i allt annat. Jag har två mindre barn som jag inte vill ska ta efter hennes beteende, men de ser ju vad som händer.
    Du är den som har ansvar, du sätter reglerna.
    Jag hade pratat allvar med pojkvännen.
    Sen hade jag inte accepterat att om jag hade sagt nej till att gå ut, att det hade brutits. 
    Det är rop på hjälp, visa omtanke och kärlek.

Droger i övrigt?

Det var inte hon som reste på peace and love festivalen i somras utan lov? 
  • Anonym
    Fröken reserverad skrev 2012-10-19 19:38:03 följande:
    Har du fått någon kontakt med soc? De hjälper ofta till när barn far illa, vilket din dotter gör nu.
    Ja vill du att din dotter kommer på rätt köl igen så kontakta soc. Hon behöver byta umgänge. Det är det enda rätta just nu. Plus att du hämtar hem henne.   NU! Sätt på ungarna jackor, ut i bilen och hämta, det gäller hennes liv.
  • Anonym
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-19 19:59:15 följande:
    Jag vet inte ens vart jag ska åka..
    Vet du inte ens hennes kompisar?

Ring runt och kolla, kolla facebook, åk till populära ställen. ring föräldrar.
    Ta ansvar.
    Ring soc nu , de har jour.

skicka ett sms över hur frustrerad du är. vad orolig du är, och att du älskar henne. Att det inte funkar att ha de så här, vad hon vill ha för lösning.

På fb finns det en sida över missing people , som efterlyser. Kommer hon inte hem eller om du inte finner henne ta kontakt med dom. 
  • Anonym
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2012-10-19 22:49:42 följande:
    Självklart inte. men i det här fallet vet vi att det är en 15-årig flicka som försvunnit nu i kväll. Så många fall är det inte som läggs upp varje dag att det inte blir uppenbart att det handlar om TS dotter. Det räcker alldeles ypperligt med uppgift om kön, ålder och datum för försvinnande för att lista ut vem det handlar om.

Gissningsvis är det många från den här tråden som besökt deras sida idag eftersom den är länkad till i tråden.
    Så det är viktigare än att dottern hindras ifrån att ta självmord?

Både du och jag har sett att ungefär hälften hittas vid liv,.......

Huvudsaken är att dottern hittas, jag skiter i vem hon är så länge som hon får hjälp och att hon mår bra.

Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag inte hade gjort allt i min makt för att förhindra ett självmord. 
  • Anonym
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2012-10-19 22:38:58 följande:
    Så att alla på FL får reda på vem TS är menar du? Det gynnar knappast flickan särskilt med tanke på de hårda ord hennes mamma fått ta här.
    Ursäkta, men ... vad fan pratar du om? Vet du det själv?
  • Anonym
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2012-10-19 23:29:04 följande:
    Läs de inlägg jag skrivit efter det du citerar innan du jagar upp dig så ser du vad jag menar.
    Läst, och jag ser fortfarande inte vad du menar. Inga "hårda ord" har riktats mot mamman, bara konstruktiv kritik.

Och det här med missingpeople  har alla chanser att gynna flickan långt mer än skada henne.
  • Anonym

Hur har det gått TS? Kom hon hem igår/idag?

• Anonym
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2012-10-19 23:24:56 följande:
    Missingpeople handlar inte om att man ordnar en skallgång en fredagskväll efter en 15-åring som varit borta några timmar. TS kommer inte att få hjälp via dom i kväll. Däremot har hon fått hjälp av polisen.

Du skiter i vem hon är men det är med säkerhet många som inte gör det. Särskilt inte med de hårda ord hennes mamma fått utstå här (även efter att hon sökte hjälp igår). Att hänga ut en 15-åring på det sättet gynnar knappast hennes psykiska status eller hennes relation till sin mamma. För att inte tala om främmande människor som plötsligt vet allt om hennes självskadebeteende och BUP-kontakt.

Visst är det spännande att leka hjälte i en tråd på FL men det kan vara bra att fundera över de konsekvenser de råd man ger kan få. Flickan kommer inte att hittas via missingpeople i kväll utan resultatet blir en uthängd trasig 15-åring.

Antar att du vet hur MPS jobbar?
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..