• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • Anonym (Oroligmamma)
    Tösen01 skrev 2012-10-17 22:39:31 följande:
    Yxa? lyft av den, toadörrar brukar ju inte vara så tjocka.  Ha sönder låset. Eller ring polisen. Ett självmordsförsök på alvedon och ipren är en otrolig smärtsam och långdragen död...Oavsett så är hon hysterisk och bör läggas in!

Jag försökte använda kniven till att vrida om låset för att få upp den, men hon trycker emot. en yxa har jag inte..

Läggas in på barnklinken eller psyk? 
  • MLB
    Tösen01 skrev 2012-10-17 22:39:31 följande:
    Yxa? lyft av den, toadörrar brukar ju inte vara så tjocka.  Ha sönder låset. Eller ring polisen. Ett självmordsförsök på alvedon och ipren är en otrolig smärtsam och långdragen död...Oavsett så är hon hysterisk och bör läggas in!
    Plus att man kan få obotliga leverskador innan man dör.
  • Anonym (A)
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:36:25 följande:
    Men hur fan ska jag kunna få upp dörren?!?

Ta dig samman NU och ring 112! Dom kommer att hjälpa dig med hur situationen bäst ska lösas. Du har ett ansvar för din dotter och hennes liv och hälsa.
  • Johans Pillerill
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:36:25 följande:
    Men hur fan ska jag kunna få upp dörren?!?

Är det vanlig badrumsdörr tar du en kniv och vrider... Är det rumsdörr med lös nyckel tar du ex en hårnål och petar ut nyckeln som sitter i redan (för den lär ju vara vriden annars petar du den bara rakt ut) och sen låser du upp med en annan nyckel/en penna från utsidan... Sällan man har mer avancerade toalås, isf slår farbror blå in dörren när de kommer - för ring efter hjälp!! Hon kommer hata dig nu ja, men tacka dig sen!!
  • MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:40:31 följande:

Jag försökte använda kniven till att vrida om låset för att få upp den, men hon trycker emot. en yxa har jag inte..

Läggas in på barnklinken eller psyk? 
    SLUTA FJANTA OM DETALJER HÄR OCH RING EFTER HJÄLP! DET KAN HANDLA OM MINUTER!
  • Tösen01

SKitsamma, se till att få ut din dotter, prata med henne och säg: att du är orolig och vill att hon ska vara ärlig. Att fu har svårt att lita på henne eftersom hon är sjuk och för att hon vägrar prata. Skrik inte, prata och be henne komma ut. Lyssnar hon ändå inte. säger du bara: Du ger mig inget val. Jag riger polisen och ambulansen. Gör det. för gudsskull.

• Johans Pillerill
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:40:31 följande:
    Jag försökte använda kniven till att vrida om låset för att få upp den, men hon trycker emot. en yxa har jag inte.. Läggas in på barnklinken eller psyk? 

Då trycker du ännu hårdare och får upp den i väntan på hjälp. Hade hon inte dolt något hade ni inte varit i den där sitsen, tycker hon förbrukat förtroendet redan.
  • Anonym (nåja)

om hon nu är inne i badrummet och upprörd, stressad och dessutom har ett självskadebeteende bakom sig så har hon förmodligen redan hittat rakhyveln. tro mig, jag har vart i samma sits. Ring nu för fasiken 112, även om hon nu inte svalt tabletterna eller så, så visar du henne att du bryr dig och hon får en bekräftelse att mamma alltid bryr sig. vad som än händer.

• MLB
    Johans Pillerill skrev 2012-10-17 22:43:38 följande:

Då trycker du ännu hårdare och får upp den i väntan på hjälp. Hade hon inte dolt något hade ni inte varit i den där sitsen, tycker hon förbrukat förtroendet redan.
    Kalla på hjälp först, försöka få upp låset sedan.
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..