• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • MLB

Ni SKA åka in! Hur svårt kan det vara att fatta?! Du har all orsak att tro att din dotter försöker ta livet av sig, men du sitter vid en dator och frågar om du ska hjälpa henne eller inte och vägrar sedan lyssna när folk säger att du ska hjälpa henne och till och med talar om för dig vilka telefonnummer du ska ringa!

• Anonym (Oroligmamma)

Hon ser inte det minsta påverkad ut.

• Anonym (Oroligmamma)

Jag kan verka kall och hemsk. Men detta är inte första gången. Vi har varit inne på akuten 10 gånger de senaste 5 månaderna på grund av att hon stoppat i sig tabletter.

• MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:51:41 följande:
    Hon ser inte det minsta påverkad ut.
    Man ser inte påverkad ut och man märker inte alltid effekterna av de tabletterna hon tagit innan det är för sent. Tro mig, jag är inte bara lekeman i de här frågorna! Ring 112 nu, innan du svarar på det här inlägget!
  • Anonym (Oroligmamma)

Jag har bett henne och gjort allt för att hon ska ta emot hjälpen hon får, men hon låtsas bara att allt är bra.

• Johans Pillerill
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:49:04 följande:
    Hon har kommit ut nu och verkar lugn.. hon kramade mig o bad om ursäkt men hon ville bara vara ensam en stund. Hon sitter i sitt rum nu och ska börja göra läxor. Dörren är dock öppen.

Hur gammal är din dotter? Läge att kanske lyfta bort rumsdörren och ta bort toalåset tills ni är säkra på hur ni mår? För att slippa framtida problem... In ska hon om hon svalt tabletterna eller visat annat som gör dig orolig. Hade nog kört in min tjej om hon inte kunnat visa var tabletterna som saknas finns heller.
  • MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:53:16 följande:
    Jag har bett henne och gjort allt för att hon ska ta emot hjälpen hon får, men hon låtsas bara att allt är bra.
    När ska du lyssna på vad jag säger åt dig att göra?! Läs mitt förra inlägg, man märker inte alltid effekterna innan det är för sent! Just nu ger du intrycket att hennes liv inte betyder något för dig. Enda sättet att ändra det är att ringa efter hjälp innan du skriver mera här.
  • Johans Pillerill
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:53:16 följande:

Tvångsvård. Det låter inte kul, det är fruktansvärt... Men hellre det än alternativet, det lovar jag dig!!!
  • jodå
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-17 22:52:31 följande:
    Jag kan verka kall och hemsk. Men detta är inte första gången. Vi har varit inne på akuten 10 gånger de senaste 5 månaderna på grund av att hon stoppat i sig tabletter.
    Och du menar att det är anledningen till att du inte åker in med henne nu? Om hon har stoppat i sig tabletter 10 ggr innan de senaste 5 månaderna är det väl ännu större anledning att faktiskt tro att hon har gjort det även denna gång??
  • MLB
    Johans Pillerill skrev 2012-10-17 22:53:53 följande:

Hur gammal är din dotter? Läge att kanske lyfta bort rumsdörren och ta bort toalåset tills ni är säkra på hur ni mår? För att slippa framtida problem... In ska hon om hon svalt tabletterna eller visat annat som gör dig orolig. Hade nog kört in min tjej om hon inte kunnat visa var tabletterna som saknas finns heller.
    Hon är 15
    jodå skrev 2012-10-17 22:55:42 följande:
    Och du menar att det är anledningen till att du inte åker in med henne nu? Om hon har stoppat i sig tabletter 10 ggr innan de senaste 5 månaderna är det väl ännu större anledning att faktiskt tro att hon har gjort det även denna gång??
    Håller med till 120%

Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..