• Veroni­ca1
    Äldre 18 Oct 12:45
    2047 visningar
    4 svar
    4
    2047

    Hur ska vi gå vidare...

    Hej!

    Nu har vi ingen ork & inga pengar kvar till fler försök, tyvärr! Jag försöker acceptera våran situation men det är svårt. Jag har två stora döttrar sedan tidigare, men min sambo har inga egna barn. När vi träffades planerade vi en stor familj, men så blev det inte. Min sambo är yngre än mig & kan inte få egna barn, jag  tycker det här är jätte jobbigt, jag bär på min egen sorg & på hans. Vet inte hur länge jag ska orka??? Någon i liknande sits?

  • Svar på tråden Hur ska vi gå vidare...
  • Veroni­ca1
    Äldre 18 Oct 13:37
    #1

    Kan tillägga att vi är omringad av vänner som en efter en får ett lyckligt besked, jag försäöker verkligen glädjas med dom, men ibland är det svårt! Den här veckan är det 2 som har fått plus på stickan Glad.

  • Veroni­ca1
    Äldre 18 Oct 20:47
    #2
    Veronica1 skrev 2012-10-18 13:37:17 följande:
    Kan tillägga att vi är omringad av vänner som en efter en får ett lyckligt besked, jag försäöker verkligen glädjas med dom, men ibland är det svårt! Den här veckan är det 2 som har fått plus på stickan Glad.
    INGEN???
  • Äldre 19 Oct 13:35
    #3

    Fruktansvär jobbigt! Jag har själv försökt med syskon i över fyra år utan bättre resultat än missfall tyvärr.. Jag har orkat gå vidare genom att tänka på vad som är jobbigast ; att fortsätta försöka och hoppas det lyckas eller att sluta försöka och acceptera att det inte blir fler barn. Det sistnämnda har känts värre för mig/oss så vi har fortsatt kämpa i hopp om att det ska lyckas även om vi ofta har vart nära att ge upp.
    Detta kanske inte hjälper dig men du får nog göra så, tänka på vilket alternativ du kan leva med tyvärr.
    Hoppas du hittar kraft att fortsätta, det brukar oftast vara värt det:)

  • Veroni­ca1
    Äldre 22 Oct 09:56
    #4
    Sötisa skrev 2012-10-19 13:35:28 följande:
    Fruktansvär jobbigt! Jag har själv försökt med syskon i över fyra år utan bättre resultat än missfall tyvärr.. Jag har orkat gå vidare genom att tänka på vad som är jobbigast ; att fortsätta försöka och hoppas det lyckas eller att sluta försöka och acceptera att det inte blir fler barn. Det sistnämnda har känts värre för mig/oss så vi har fortsatt kämpa i hopp om att det ska lyckas även om vi ofta har vart nära att ge upp.
    Detta kanske inte hjälper dig men du får nog göra så, tänka på vilket alternativ du kan leva med tyvärr.
    Hoppas du hittar kraft att fortsätta, det brukar oftast vara värt det:)

    Tack för ditt svar Glad. Ja jag vet att det är så, men det är inte det lättaste! Vissa dagar är värre än andra, tror jag/vi behöver en stor förändring i våra liv. Jag skulle vilja flytta, byta jobb vad som helst bara det blir en förändring, skulel vara bra att ha något annat att fokusera på ett tag. Vi har det hur bra som helst tillsammans & jag vill inte att det här med barn ska få förstöra det fina vi har tillsammans Hjärta!

    Ha det gott!
Svar på tråden Hur ska vi gå vidare...