• Filipa92

    Gamla "fula" namn??

    Har ni några förslag på gamla "fula" namn? Desto fulare, desto bättre. Bakar nr 3 och har en förkärlek till dessa namn.. Så, vilka namn är allra fulast??


    ~ Ines 29/4-09 & Vilfred 11/2-11 ~
  • Svar på tråden Gamla "fula" namn??
  • MadHatter

    Pär/per, Sven, Örjan, Morgan, Benny, Eva/Äva, Jeanette, Fredrika,

  • IsadorasMamma

    Gunilla, Ingrid osv ser jag som fina & trendiga igen.

    De värsta att döpa sina barn till nu vore nog tex Jörgen, Stefan, Roger, Annika, Carina osv...
    Men man kan ju räkna med att ungen är supertrendig & "först" om typ5-10 år
    när dessa kommer igen.

  • Thaleya1

    Nöstan alla gamla namn.

    Birger, Jerker, Regina, Hjördis, Rutger, Rolf, Sven, Herman, Vidar, Stig, Dagny, Eidar, Ejvor, Konrad, Berta, Bert, Börje, Hjalmar, Ingemar, Ingrid, Jörgen, Lennart, Manfred, Nils, Torsten

    Alla dubbelnamn Ulla-Britt, Bengt-Åke, Mats-Ove, Anna-Lena osv

  • blomman07

    Carita tycker jag är det värsta namnet som finns. Får upp en bild av en äcklig snusktant med tjocka glasögon och gula tänder.

    Om ni har sett kvarteret skatan så finns där en karaktär som heter Gun, hon är en riktig Carita enligt mig. (finns en karaktär som heter just Carita också, men det är inte riktigt så jag tänker mig namnet)

  • amorvincitomniia
    blomman07 skrev 2012-10-22 23:49:39 följande:
    Carita tycker jag är det värsta namnet som finns. Får upp en bild av en äcklig snusktant med tjocka glasögon och gula tänder.

    Om ni har sett kvarteret skatan så finns där en karaktär som heter Gun, hon är en riktig Carita enligt mig. (finns en karaktär som heter just Carita också, men det är inte riktigt så jag tänker mig namnet)
    Så olika det kan vara, Carita är för mig ett lyxigt hudvårdsmärke! Så jag ser henne som en piffig fransk dam ;)

    Men granntanten under (som förövrigt inte är från denna värld) heter Thorild - hua! det kanske vore nåt för ts ;) Maud är annars det fulaste namnet jag vet..
Svar på tråden Gamla "fula" namn??