• ash75

    Läkaren missade att förnya receptet :-(

    Förra veckan gjorde vi en återföring och idag var det dags för blodprovet. Dessvärre var mintt hcg-värde för lågt (45) för att dom skulle kunna säga säkert att jag är gravid (förvirrande!!) Hur som helst så ville läkaren att jag skulle kommat tillbaka nästa vecka för ett nytt blodprov och fram till dess ska jag fortsätta med Crinone och Progynon. Jag bad dem då att förnya bägge recepten vilket dom skulle fixa direkt. Döm om min förvåning när jag kommer till apoteket och upptäcker att dom bara förnyat Crinone-receptet... Vid det laget var kliniken dessutom stängd för helgen. Jag klarar mig till lördag men söndag kommer alltså att inte att kunna ta någon Progynon. Det handlar om tre ynka tabletter som jag ska ta. På måndag lär jag kunna få ett nytt recept. Frågan är, kan en medicinfri dag har någon större betydelse? Hur sjutton ska jag kunna få tag på tre tabletter på en helg, jag känner ingen läkare.

  • Svar på tråden Läkaren missade att förnya receptet :-(
  • Stjärnstoft

    Du kan ju höra med gynakuten på det sjukhus där kliniken finns. Om den hör till ett större sjukhus med gynjour? Ev kanske den dr kan läsa journalen och förnya?

Svar på tråden Läkaren missade att förnya receptet :-(