• Anonym (:()

    Det känns inte alls som innan. 2 förlossningar!

    Efter första förlossningen var jag nöjd med mig själv. Kroppen tog inte så mycket stryk som jag trodde.
    Självförtroendet var på topp!
    Nu efter andra förlossningen börjar jag må riktigt dåligt! Brösten är inte alls sig lika, magen likaså! Och det här med samlag! Det känns inte alls som innan! Känner mig stor och knipövningar gör jag som jag ska.
    Igår skulle jag och sambon ha samlag, vi slutade efter en stund. Jag märker på honom att han inte heller tycker om det lika mycket mer. Kommer med undanflykter när jag försöker :(
    Vi hade det så bra förr.. Men nu känns det som hela vårt kärleksliv försvinner!

  • Svar på tråden Det känns inte alls som innan. 2 förlossningar!
  • Anonym (Hur längesedan?)

    Men du... hur längesedan var det du födde barn?

  • Anonym (:()
    Anonym (Hur längesedan?) skrev 2012-10-20 09:13:40 följande:
    Men du... hur längesedan var det du födde barn?
    4 mån
  • Anonym (Hur längesedan?)
    Anonym (:() skrev 2012-10-20 09:15:20 följande:
    4 mån

    Ha tålamod!
    En del drar inte ihop sig ordentligt förrän efter ett år. Speciellt inte när man fött fler barn. Fortsätt med knipövningarna... prata med din kille! Testa andra ställningar. Använd andra saker... improvisera! 

    Känner du dig obekväm med dig själv så kan det också ha inverkan.
    Förstår att det måste kännas jobbigt, men ge inte upp!   
  • Anonym (:()
    Anonym (Hur längesedan?) skrev 2012-10-20 09:21:54 följande:

    Ha tålamod!
    En del drar inte ihop sig ordentligt förrän efter ett år. Speciellt inte när man fött fler barn. Fortsätt med knipövningarna... prata med din kille! Testa andra ställningar. Använd andra saker... improvisera! 

    Känner du dig obekväm med dig själv så kan det också ha inverkan.
    Förstår att det måste kännas jobbigt, men ge inte upp!   
    jag har pratat med honom och han påstår att det känns bra. Om det känns bra kommer man inte med undanflykter så fort det kommer till samlag.
    Han får knappt upp den längre!
    Förstår inte... Mitt självförtroende blir inte bättre av att jag märker det på honom..

    Jag hoppas verkligen det blir bättre
  • Anonym (Hur längesedan?)
    Anonym (:() skrev 2012-10-20 09:27:09 följande:
    jag har pratat med honom och han påstår att det känns bra. Om det känns bra kommer man inte med undanflykter så fort det kommer till samlag.
    Han får knappt upp den längre!
    Förstår inte... Mitt självförtroende blir inte bättre av att jag märker det på honom..

    Jag hoppas verkligen det blir bättre

    Tycker du ska gå och prata med någon. Börja med barnmorskan om du känner tillit till henne/honom.

    Sen beror säkert din killes olust på att du känner dig obekväm. Och nu har ni 2 barn! Det är en stor omställning även för killar.
    Försök prata med honom igen och verkligen berätta precis som du känner. Säger han att det känns bra så gör det antagligen det också.   
  • Anonym (:()
    Anonym (Hur längesedan?) skrev 2012-10-20 09:49:08 följande:

    Tycker du ska gå och prata med någon. Börja med barnmorskan om du känner tillit till henne/honom.

    Sen beror säkert din killes olust på att du känner dig obekväm. Och nu har ni 2 barn! Det är en stor omställning även för killar.
    Försök prata med honom igen och verkligen berätta precis som du känner. Säger han att det känns bra så gör det antagligen det också.   
    Han brukar vara väldigt ärlig och vi har bra relation där vi kan prata om allt.
    Jag blir bara ledsen när vår sexliv verkligen var himmel innan. Och nu? Känslolöst och konstigt.
    Säkert som du säger så märks det nog väldigt tydligt på mig att jag är obekväm men sen samtidigt blir jag ännu mer obekväm i mig själv när han nekar mig.
    Håller tummarna att det blir bättre.

    Har du själv två barn?
  • Anonym (Hur längesedan?)
    Anonym (:() skrev 2012-10-20 10:39:47 följande:
    Han brukar vara väldigt ärlig och vi har bra relation där vi kan prata om allt.
    Jag blir bara ledsen när vår sexliv verkligen var himmel innan. Och nu? Känslolöst och konstigt.
    Säkert som du säger så märks det nog väldigt tydligt på mig att jag är obekväm men sen samtidigt blir jag ännu mer obekväm i mig själv när han nekar mig.
    Håller tummarna att det blir bättre.

    Har du själv två barn?

    Jag håller också tummarna för dig! Förstår att det känns värre när du söker bekräftelse och inte får det på det sättet du vill.

    Nej, jag har ett barn. Kände dock en stor skillnad efter jag fött. Säkert 6 månader... Sen blev det bättre med hjälp av knipövningar och mycket uppfinningsrikedom i sovrummet. Flört Min kille sa faktiskt att det kändes annorlunda och det gav oss en skjuts att våga mer och prata mer om det.
    Kan säga att jag tycker fortfarande det är skillnad, men inte direkt negativt. Har blivit känsligare, samtidigt som vissa ställningar inte är så bekväma längre. Det är så mycket som händer med kroppen.
    Min mormor berättade också att det känns annorlunda när man blir gammal så det är nog bara att inse att det inte kan vara likadant för alltid. Men har man en öppen relation och känner sig bekväm så går nog det mesta att lösa. 
  • Anonym (slappis)

    Här är en till som har det ungefär som dej, fast jag har tur att min sambo ändå tar initiativ till sex och vill ha det med mej. Jag har oxå fött mitt andra barn, ett halvår sedan nu. Som för dej så märkte jag inte så stor skillnad när jag fött första, hade inga problem med att träna upp knipmusklerna, de var i princip som innan graviditeten, men nu är det annorlunda. Det känns som att något saknas :( Jag gör knipövningar men det känns fel, alltså som att muskeln inte går hela vägen runt eller hur man ska säga.. Har mycket svårare att knipa när jag är kissnödig med, som tur är har ingen olycka skett.. än så länge.. Det värsta är sexlivet, han har sagt att jag känns större och att jag måste knipa, han påminner mej även om det ibland. Det är bara det att jag känner mej så kass när jag inte klarar av det och jag vet att jag inte kan göra det tillräckligt skönt för honom :(

  • Anonym (Ledsen)

    Hittade den här tråden precis! Jag födde för två månader sen (första barnet) och jag känner verkligen hur stor jag är där nere.. Jag och min sambo hade gudomligt sex innan men nu är det kasst verkligen :( tänkte bara höra med dig nu när det gått några år för dig, känns det likadant eller har det blivit bättre?

  • Anonym (Trist)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-12-03 23:01:24 följande:

    Hittade den här tråden precis! Jag födde för två månader sen (första barnet) och jag känner verkligen hur stor jag är där nere.. Jag och min sambo hade gudomligt sex innan men nu är det kasst verkligen :( tänkte bara höra med dig nu när det gått några år för dig, känns det likadant eller har det blivit bättre?


    För mig tog det över ett år innan sexet kändes bra igen (efter avslutad amning). Ha tålamod! Det blir bättre :)
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Trist) skrev 2015-12-03 23:06:40 följande:

    För mig tog det över ett år innan sexet kändes bra igen (efter avslutad amning). Ha tålamod! Det blir bättre :)


    Vad skönt att höra! Då finns det hopp iallafall :)
  • Anonym (Mig med)

    Jag har fött ett barn för 2 år sedan ganska så exakt. Jag känner mig stor där nere och min man säger att han också upplever det annorlunda. Jag känner inte hans penetration överhuvudtaget, har bara känsel i slidöppningen.
    Detta tar otroligt mycket på mig psykiskt och jag saknar känslan som var innan, sexet är tråkigt och jobbigt mer än skönt och roligt. Ligger mer eller mindre o väntar på att han ska bli klar ungefär.
    Jag har slarvat med knipövningar men tar tag i det i omgångar..har även smartballs men de trillar ut när jag tar ett par steg.
    Vi har knappt sex längre för jag känner att det inte är någon idé då jag bara blir ledsen över hur förstörd känseln är och vill inte bli påmind om det.

    Ibland ångrar jag att vi skaffade barn..

  • Anonym (Frugan)

    För mig tog det två år efter andra graviditeten för att kunna njuta av sex.

  • Anonym (...)

    Här är en till som är enormt besviken. 2 barn, efter första kändes det som vanligt, men nu känns det som att jag kan lägga ner hela penetrationsbiten. Skönt att höra att en del verkar ha blivit mer nöjda efter 1-2 år...

  • Marrani

    Hej! Jag har köpt världens bästa och samtidigt lite rolig knipövnings grej, Iball :) den är trådlös med trycksensorer (eller vad det heter) så den känner när man kniper och man styr den med mobilen!

  • Anonym (:))

    Efter andra vaginala förlossningen höll jag på att ge upp efter 6 månader. Tänkte att jag kommer aldrig få en orgasm igen, inget kändes som det brukade jätte märklig känsla då jag varit en som alltid haft lätt för att komma. Men det blev bättre, vi kämpade på, mycket ligger nog även mentalt, man ska liksom koppla bort mamma hjärnan å koppla på kåta fru hjärnan! Vi kunde prata om det, löste spärren med hjälp av sällskap med rabbit i sängkammaren vibrator och bestämde att bara vi båda når fram till att börja med så löser sig resten sen!

Svar på tråden Det känns inte alls som innan. 2 förlossningar!