• PontusFredriksson

    Folk runt Växjö

    Hallå hallå.

    Jag är nyligen flyttad från Västerås till Ingelstad och jag känner inte en människa häromkring så nu testar jag mig på det här.

    Jag är 24år och har en dotter på 13 månader.

    Kort och gott så vore det kul att lära känna annat folk här omkring antingen runt min ålder eller med barn runt dotterns. Eller både och såklart.

  • Svar på tråden Folk runt Växjö
  • LillaPluppen

    hej:) finns mycket bra folk i ingelstad, vi bor hr o har 2 pojkar som e 2,5 och 12 veckor, mammaledig just nu:) Hur kom det sig att ni hamnade har?:)

  • PontusFredriksson

    Jo min sambo kommer här nere ifrån småland och ville tillbaka hit ner så så blev det.

    Så vilka är ni då? Och vart bor ni?

  • L i n n

    Jag bor på andra sidan Växjö, två mil utanför, i Rottne.

    Har tre barn, den minsta på halvtid.

  • LillaPluppen

    Jag hamnade oxå här för att sambon kommer nere ifrån småland=)
    Vi bor ute på sjöbol.

    Har din sambo stor bekantskapskrets i närheten och så?
    Jobbar ni båda två eller är någon föräldraledig med dottern?

  • PontusFredriksson

    Okay.

    Nja,  stor och stor. Hon känner ju betydligt fler än jag gör som inte känner någon iaf.

    Vi är hemma båda 2. Sambon pluggar just nu men har ytterst få träffar. Och jag letar jobb som en tok. Har varit på ett gäng intervjuer som verkat positiva och även om man helst är hemma med lilla familjen så hoppas man ju på att något ställe hör av sig snart med positiva nyheter.

  • LillaPluppen

    Hoppas du får napp snart då!=)

    På måndagar 9.30-ca 12 är det "stora & små" med lek/sång/fika stund i församlingshemmet här i Ingelstad, det e ju inte helt fel att gå på för o träffa lite folk som har barn oxå.
    Är dock uppehåll nästa vecka på höstlovet.

  • PontusFredriksson

    Letar väl igentligen efter allt. Man har inte råd att vara FÖR petig när arbetsmarknaden ser ut som den gör. Men jag har tidigare jobbat mest inom transport/logistik och lager. Men finns ju mycket man skulle vilja jobba med, dock får man ju som sagt inte vara petig.

    Jasså minsan. Ja, man får väl ta sig dit veckan efter då. Brukar det komma mycket folk dit?

  • tina03

    Jag säger med hej! bor i ljungby och pluggar i växjö, har två killar på 2 och 3 år:)

  • LillaPluppen

    Det e lite olika hur många som kommer=) beror på om många har sjuka barn o så=) Men sist jag va va vi iaf 10 +barn, mest mammor då=)
    Men man får såklart komma båda två eller med mamma eller pappa=)

  • L85

    Hej ska flytta till växjö nästa år med min man. Jag är ifrån en bit utanför v-ö från början men inte bott där på många år men nu vill jag tillbaka . Har få vänner kvar i växjö skulle vara kul lära känna någon.

  • Lirpa09

    Bor ca 3 mil utanför Växjö, i Braås. Har två flickor hemma och nu väntar vi vårt tredje barn i maj :) Hade varit kul att lära känna någon ny som man eventuellt kan träffa lite när man är mamma"ledig" ;)

  • Spants

    Hej, tänkte försöka samla lite folk ifrån Växjö/runt om så kanske vi kan bli några stycken och fixa träffar? :) Finns ju så dåligt med öppna förskolor och sånt här. Vet ni några ni vill lägga till så gör gärna det! Tänkte att det kanske främst är för oss som är runt 20-30 med småbarn.

    www.facebook.com/groups/121537881358299/

  • lillaperfect
    Spants skrev 2013-02-04 20:30:28 följande:
    Hej, tänkte försöka samla lite folk ifrån Växjö/runt om så kanske vi kan bli några stycken och fixa träffar? :) Finns ju så dåligt med öppna förskolor och sånt här. Vet ni några ni vill lägga till så gör gärna det! Tänkte att det kanske främst är för oss som är runt 20-30 med småbarn.

    www.facebook.com/groups/121537881358299/

    Har lagt till mej i gruppen. Var brukar ni ha träffarna? hur gamla är era barn? :)
  • Spants
    lillaperfect skrev 2013-02-05 12:21:21 följande:

    Har lagt till mej i gruppen. Var brukar ni ha träffarna? hur gamla är era barn? :)
    Vem är du i gruppen (vad heter du)? :) Startade gruppen igår, så vi har inte haft nån träff än ;)
  • lillaperfect
    Spants skrev 2013-02-05 20:09:44 följande:
    Vem är du i gruppen (vad heter du)? :) Startade gruppen igår, så vi har inte haft nån träff än ;)


    okej nej då förstår jag att ni inte hunnit ha någraträffar ;) jag heter Martina.
Svar på tråden Folk runt Växjö