Inlägg från: citrus |Visa alla inlägg
  • citrus

Någon som faktiskt lyckats gå ner 10 kg på en månad och kan berätta för mig hur?

Zvartaliljan skrev 2012-10-21 21:52:43 följande:
    Varning dock för att man mår rejält illa första gångerna man dricker det :-/ jag har blivit så proppmätt så jag blivit illamående o fått tvinga i mig mat sen...kände mig gravid igen

OK får testa detta imorgon och kommer med resultat på kvällen om hur dagen gått
  • citrus
    Zvartaliljan skrev 2012-10-21 22:03:47 följande:

Om det är svårt att få ner så kan du ha i ett par teskedar kakao och lite sukrin+, då blir det ändå inte mer än 2gkh/kopp då kolhydraterna i sukrinet inte räknas då de inte höjer blodsockret.
    Klarar inte av att dricka sött i varken kaffe eller te lite ironiskt med tanke på att jag klarar av att äta hur mkt sött som helst. Kanske ska testa en variant redan nu och se om fettet gör att man slutar tänka på att få i sig ngt sött.
  • citrus
    mrsStatham skrev 2012-10-21 22:09:07 följande:
    Om det tog en månad för dig att gå upp 10kg så kan jag berätta hur du gör för att gå ner dessa lika snabbt.

Annars är det LLOE+MM Metoden jag rekomenderar
    Berätta...
  • citrus
    mrsStatham skrev 2012-10-21 22:21:05 följande:
    Om du är helt ärlig mot dig själv, gick du verkligen upp 2.5kg i veckan?
    Vad fasiken höll du på med då undrar jag.. 

Fast jag har inte sagt att jag har gått upp 10kg på 1 månad skrev att jag gått upp 5 kg på lite mer än 1 månad och ja det har jag faktiskt lyckats med.

Jag åt kakor godis mat allt det där som får en att just gå upp i vikt... 
  • citrus
    Lilllinda skrev 2012-10-21 22:14:29 följande:
    Kolla på worldofshape.com. Många som gått ner runt 10 kg på en månad där!

Har tom testat detta var nära på att gå in i väggen för jag hade inte tid att träna 1 timme/dag plugga, jobba och ta hand om familjen.
  • citrus
    mrsStatham skrev 2012-10-21 22:40:12 följande:
    Precis, ändå vill du att jag ska berätta. Det tog inte en månad för dig att gå upp dessa 10kg. Varför skulle det då ta 4 veckor för dig att bli av med dem?

Men okej, det jag gjorde för att gå ner 15kg på en månad var att sluta äta.
    Börja med att ta fyra toilax-tabletter en sen eftermiddag tre dagari rad. Drick varm buljong när du känner dig hungrig, men aldrig mer än 4 gånger på en dag.
    Du kommer aldrig i livet att kunna använda ditt  löpband. Du kommer knappt orka jobba så det är bäst att du håller dig hemma hela perioden. Och du kommer med största sannolikhet drabbas av hemsk hjärtklappning, darrningar, frossa och annat smaskigt. Men det är ju kilona som är viktigast att bli av med, eller hur?

Sen kan vi ju också börja prata om hur mycket kroppen förändras till det sämre med en sådan snabb viktnedgång om du vill...  

jag gick upp 30 kg på 9 månader men gick ner dom på 4 så visst går det att gå ner fortare än man går upp. Men i get your point
  • citrus

Men jag tänker om det hade varit så lätt att det var det man åt i förhå¨llande till det man förbrukar rent kcal mässigt så skulle inte detta vara helt omöjligt om man tränade bort sina kcal. Kroppen är ju mer komplicerad än så, eller...?

• citrus
    HJ81 skrev 2012-10-21 22:40:05 följande:
    Citrus du och jag är i exakt samma situation. Jag är desperat efter att få gå ner i vikt men är så dockerberoende som det bara går. Kan bara inte sluta med godis och annat sött. Äter massor av chips och snabbmat också.. From i morgon ska jag skärpa mig, vi gör det tillsammans!!! Jag vet precis hur man ska äta och röra på sig för att gå ner, jag peppar dig gärna. Mitt problem är att jag tycker inte så mycket om den mat jag bör äta. Jag älskar de snabba kolhydraterna. När jag äter blir det säkert 90 % kolhydrater.. Men ska bättra mig nu.
    Mina tips:
    Börja varje dag med en promenad på 45 min i raskt tempo.
    Ät frukost, lunch, middag och 2 mellanmål. Små portioner men ändå så du blir hyfsat mätt. Ät enligt tallriksmodellen, välj magert kött och fullkornspasta/ris. Ät så lite du kan av kolhydratsalternativet. Inte för mycket frukt. Skippa alla sötsaker. Även juice, ketchup osv. Välj knäckebröd el nåt riktigt mörkt fiberrikt bröd framför vitt. Magrare mjölkprodukter. Försök att äta protein till varje måltid, även mellanmålen. Drick mycket vatten.
    Ta ytterligare en promenad på eftermiddagen/kvällen. Håll dig till lågintensiv träning så går du ner lättare. Börjar du träna hårt blir du lätt hungrigare och äter mer och du går upp av muskler + vätska som bindas i kroppen efter hårt träningspass. Inte så peppande när man bara önskar viktnedgång.
    Lycka till!!!
    Åh en peppkompis inte fel alls. Vi kör från och med imorgon tillsammans då och peppar varandra och drar i varandra. Jag ska börja med att ställa klockan på 6:30  i vardagsrummet så jag blir illa tvungen att gå upp och stänga av den. Då är jag ju redan vaken dessutom. Gå 40 min rask promenad dricka den där BMC kaffedrycken. Mitt problem är att jag har börjat överäta, kan äta nyttigt och gott men äter för mycket av det och det gör inte saken bättre, lägg lite socker på det och voila där har man sin övervikt.
  • citrus
    HJ81 skrev 2012-10-22 09:48:55 följande:
    Hur gick det i morse TS? Jag gick upp 4.45 och promenerade i 40 min rask takt:) Jag känner mig superpigg idag!! Ska fortsätta med morgonpromenader helt klart. Nu jäklar ska dessa extrakilon bort!!

Oj det måste varit tufft 4:45 va stolt över dig, hade jag aldrig klarat. 
    Min dag började med att jag stängde av klockan och snoozade som vanligt. Jag gick upp och gjorde en sån där MBC kaffe dryck. Det var ngt av det vidrigaste jag druckit. Men jag bet ihop hällde i lite kanel och svalde drickan. Kan säga att äggmjölk är så mkt godare än det där. Sedan var jag mätt fram til lunch. Till lunch åt jag tonfisk, avokado och ett ägg.  Så det är allt jag har ätit fram till nu. Är fortfarande mätt och mår bra i magen ingen pluffsig känsla. Men jag kan säga att den lille djävulen i mitt huvud försökte övertala mig gång på gång att bara ta en liten choklad bit eller en liten kokosboll på jobbet. Men idag lyckades jag minsann stå emot. Jag tänkte jag måste kunna göra er stolta nu .

Så nu ska jag göra en god omelette, dricka en massa vatten sedan får vi se om jag hinner springa en stund senare. Måste hinna plugga med så det är en massa måsten men ja idag gick väl hyfsat, förutom träningen som jag lovat.

Men ja nu jäklar ska dessa kilon bort. Ska vi mäta och väga oss varje måndag kanske?

• citrus
    Sanna890 skrev 2012-10-22 07:22:28 följande:
    Lchf säger jag bara! Följ det till punkt och pricka, ät inget som det är mer än 5 g kolhydrater i på 100g, du får Max äta 20 kolhydrater om dagen. Du måste inte äta så mkt fett som folk säger, personligen tror jag inte att det är bra för kroppen att leva på rent fett i längden. Ät inte heller för mkt mjölkpodukter. Mkt sallad! Jag käkar mkt kött, kyckling, fisk. Tex bacon får du äta hur mkt du vill av. Istället för potatis kan du äta blomkålsmos, potatisgratäng på rättika (smakar precis som vanlig potatisgratäng) Träna inte!!! Då skapar kroppen egna kolhydrater och det tar längre tid att går ner. Följ metoden stenhårt första tre veckorna, sen kan man börja fuska 1 gång i veckan, lagomt, är du sugen på chips, ät några nävar, lr på choklad ät en chokladkaka, lr pizza, ät en barn pizza, överdriv inte. Fuska hjälper till att trigga igång kroppen och gör det snabbare att gå ner i vikt. I början går det fort, sen blir det lugnare, som dom flesta metoder 1-1,5 kg i veckan. Första veckan gick jag ner 4,3 kg, på tre veckor 7,8 kg, innan vägde jag 75 kg och är 162 lång. Min komps är 1.78 lång och vägde 85 kg, hon gick ner 26 kg på ca 6 månader. Skinnet följde med jätte fint.

Jag sj var tvungen att skuta efter 3 veckor då jag blev gravid :) har dock fått mf, så ska starta om nu tänkte jag :) en bra metod med mkt gott att äta :) googla på vad du får äta och följ mina tips, ge det två veckor och jag lovar att du ser resultat! Hör gärna dig om du behöver fler råd :)

Hej jag har följt LCHF och tycker med att det är det bästa sättet men jag har tappat det. Gick upp i vikt men d e klart en liten choklad då och då blir ju mkt i längden och i kombination med mkt fett så klart man går upp i vikt. 
    Tråkigt med ditt missfall. Skulle man inte kunna äta enligt LCHF när man är gravid man får ju ändå i sig kolhydrater fast rätt mängd man kan ju lägga till andra grönsaker och kanske frukt om man vill. 
  • citrus

Jag vill tacka alla som skriver i tråden, jag läser alla era inlägg men svarar inte en och en. Jag har nu bestämt mig för att köra stenhård LCHF. Ligga under 20g/kh per dag. Jag har ju klarat det förut, har bara tappat motivationen och vad själva LCHF gick ut på och hur man ska tänkta. Har nog levt i förnekelse lite och inte erkännt allt jag stoppat i mig. Jag ger detta en chans ni har gett mig motivationen tillbaka ivarjefall och det tackar jag er för.

Hoppas den håller för detta kommer fan inte vara lätt... 

Hoppas mina celluliter minskar med för dom är inte nådiga nu, det är säkert sockret för jag har som stora stenskott i låren nu. Fy fasiken!! 

• citrus
    Anfa skrev 2012-10-22 01:44:17 följande:
    behvde denna trden fr motivation! tack! :) jag e upp o ner mellan 71-74 kg i 2 months now.. deprimerad men det e verkligen viktigt att ta upp sig sj o bara starta!
    Häng på då nu kör vi gärnet. Vi är skyldiga oss själva det. Tänk när vårt framtida jag kan vara stolt över att vi idag tar beslutet över att vi ska både må och se bättre ut.

Jag kommer inte va snäll mot mig ska ha en bild framför mig hur jag vill se, alltså ngn snygg kropp som jag eftersträvar att likna. allt för att påminna mig själv om vad jag vill uppnå.  
  • citrus
    LillStinis skrev 2012-10-22 21:49:08 följande:
    Itrim funkar. Läs om rivstarten på deras hemsida. Jag gick ner 18 kg men inte på en månad utan på 3 månader. Jag gick dock ner nästan 10 kg på en månad. Det här var för två år sen och jag är fortfarande viktstabil pga regelbunden träning och bra kost.

Det är ju svindyrt och så får man lära sig att äta lite av varje typ... knytnävar hit o dit ja som sagt jag har testat det mesta redan thats my problem
  • citrus
    SaddePadde skrev 2012-10-22 22:46:36 följande:
    Tja... Fastade 1 vecka och levde 3 v på buljong, varma koppen, kaffe och ett äpple per dag. Plus c:a 45 min rask promenad per dag. 10 kg på en månad. Började sen äta som vanligt, med skillnaden att magsäcken "krympt" och en morot (typ) var som en festbuffe så det blev några kilo till utan ansträngning.

Absolut inget att rekommendera men det är gött att få en kickstart för att sen öka träning och äta nyttigare. Lite mindre skitonyttigt är ju Nutrilett eller liknande, men du är ju inte fet som jag var så vore jag dig skulle jag köra Nutrilett en vecka för att få en kickstart och sen äta nyttigt och träna.

Oj 3 veckor på bu
    Kan  buljong, hade jag aldrig klarat max 3 dagar på sin höjd.
  • citrus
    citrus skrev 2012-10-23 22:33:53 följande:

Oj 3 veckor på bu
    Kan  buljong, hade jag aldrig klarat max 3 dagar på sin höjd.
    Konstig mening där men hoppas ni förstår.

Ska uppdatera om dagen. Jag har en sjukdom som heter "måste väga mig varje dag". Jag vägde 71,9kg imorse det om ngt fick mig att bli jäkligt glad. Ja jag vet det är vatten som släpper men det boostar igång mitt självförtroende ngt så enormt just den kicken jag behövde.

Dock kunde jag inte stå emot en bit äpplepaj idag. Åt inte mkt av degen mest äpplena. Men jaja vi kämpar på som en sockernarkoman måste man väl falla då och då och bara ta sig upp igen. Hur går det föär er andra som skulle kämpa med mig nu? 
  • citrus
    Johanna8403 skrev 2012-10-23 21:51:09 följande:
    Jag har testat
    effedrin lyckades gå ner till min målvikt på 6 veckor

Där går min gräns inga preparat. Jag var dum och testade några kinesiska tabletter med effedrin liknande preparat som gjorde mig hypad och tappade matlusten. 3 dagar sedan slängde jag skiten och lovade mig själv aldrig mer. Då är jag hellre fet än påverkad av ngt som gjorde att jag fick panikångest liknande symptom.
  • citrus

Måste uppdatera, jag har gått ner ca 1 kg under förra veckan. Men min största vinst är att jag inte är lika beroende av socker som innan. Jag äter inget sött alls nu på 5 dagar och detta är grymt jobbat för att vara jag.
    Började igår med Jillians 30 days shred. Såg videon och tänkte vilket jäkla fjanteri, 20 min träning i 30 dagar hur lätt som helst. Idag har jag ont i muskler på kroppen jag inte trodde jag hade. Underbaraste känslan är ändå träningsvärken i magen när jag skrattar.
    Jag har tagit före bilde rså vi får se hur efterbilderna blir efter 30 dagar.

Kom igen nu ni som vill kämpa med mig måste peppa varandra jag har nu hittat min motiviation. Länkar till jillian

Man ska köra varje nivå i 10 dagar. Nivå 1 10 dgr, nivå 2 10 dgr och avslutningsvis nivå 3 10 dgr.

KOM IGEN NU DÅ!!!!
    Annars ångrar vi om 30 dagar att vi inte började ge gärnet nu

• citrus

Harmageddon, jag svälter inte har skrivit att jag ska följa LCHF kosten ochj träna hårt. Detta är absolut inte att svälta, fast jag ska ligga på 1500kcal/dag. Jag ska inte väga mig mer på ett tag nu utan låta det gå 10 dagar emellan. Så nu nästa vägning blir 10 november. Om jag kan hålla mig .
    Men jag har tagit mått också.

Kom igen nu ni som ville hänga på detta. Vi gör det tilsammans allt finns tillgängligt. Behovs vilja och motivation för detta bara. Jag känner mig grymt taggad för jag har sån underbar träningsvärk. 25 min om dagen vad är det egentligen? Alla har vi tid till det om vi vill.

Svar på tråden Någon som faktiskt lyckats gå ner 10 kg på en månad och kan berätta för mig hur?