• citrus

    Någon som faktiskt lyckats gå ner 10 kg på en månad och kan berätta för mig hur?

    Jag vill gå ner i vikt nuuuu, jag mår piss dåligt snälla jag vill ha en snabb booost. Jag vet att man ska tänka långsiktigt och allt det där men nu behöver jag gå ner några kg snabb just för att få motivation sedan kan jag slita på resten. Hjälp mig hur??

    Snälla 

  • Svar på tråden Någon som faktiskt lyckats gå ner 10 kg på en månad och kan berätta för mig hur?
  • HJ81

    Hur gick det i morse TS? Jag gick upp 4.45 och promenerade i 40 min rask takt:) Jag känner mig superpigg idag!! Ska fortsätta med morgonpromenader helt klart. Nu jäklar ska dessa extrakilon bort!!

  • Loui

    - Drick mycket vatten
    - Minska rejält på kolhydraterna (ta istället mer sallad)
    - Det är så många småsträckor som man tar bilen. Ta på dig joggingskor och gå istället. Man blir galet mycket piggare av en promenad.
    - Ät inte efter 8 på kvällen
    - Självklart - INGET GODIS. Chips, läsk och allt vad det handlar om.
    - Grönt té är bra.
    - Om du är sugen på att äta något, så se till att ha clementiner eller apelsiner hemma. Frön är också bra. Mycket bättre än ex ett kex.
    - TRÄNa. Inte alltid enkelt att komma så långt att man tränar, men ut och gå i 20 minuter i alla fall. Det är bara steget från soffan till vägen som är jobbig, sedan flyter det på och du kommer att må bra på kvällen.

    Detta är ju inte 10 kg på en månad. Men jag har gått ner 5 kg på 1,5 månad en gång. Då var jag nöjd, sen började jag äta normalt igen och gick upp 8 kg. FLOPP. Att banta snabbt kommer bara göra dig besviken. 

    Lycka till TS! :) 

  • sonnybanana

    Hej.

    Jag körde på sahlgrönska soppan (sjukhussoppan) i strax över två veckor kombinerat med minst 2 timmars intensiv powerwalk varje dag. Drack bara vatten och kaffe och ibland en skvätt äppelcidervinäger i vattnet. Min sambo var bortrest annars hade det aldrig funkat och jag var ledig från jobbet. Man blir ingen social varelse på den dieten... Gick dock ner 16kg (från 86 till 70) av vilka jag snabbt gick upp ungefär 5 på bara några dagar (vätska) efter jag övergick till normal föda, men lyckades hålla mig runt 75 en ganska lång tid trots att jag inte motionerar mycket och definitivt inte äter lite.

    Det är inget jag rekommenderar om man ska ha en fungerande social tillvaro då man blir ganska hängig och lynnig. Men kan man isolera sig och offra två veckor av sitt liv så funkar det, i alla fall för mig. Jag har dock ganska lätt för att gå ner i vikt snabbt. Min sambo har provat samma dieter som mig vid olika tillfällen (LCHF, GI, sjukhussoppa, etc) utan att ens komma i närheten av samma viktnedgång. Så det är alltså väldigt individuellt.

    Lycka till!

  • Nushape

    Nej, men 7 kilo på en månad med LCHF var inga problem. Sök på typ "lchf forum" så hittar du det du behöver för att komma igång.

  • Emmi27

    Jag gick ner 6 kg med GI och hård träning. Och det var i december, den härliga julmånaden när man normalt brukar fläska på sig.

    Har dock lagt allt vad dieter heter, på hyllan, trött på skiten. Sambon föreslog tallriksmodellen och gissa vad? Det funkar.

    På 2 veckor med träning och VANLIG mat så har jag gått ner 2 kg.

    Inte metoden man ska använda om man vill droppa 10 pannor på 4 veckor men i längden så är det bra och dessutom så får inte kroppen en chock när man tillåter sig att svulla lite eftersom man bara äter samma sak fast mer. Jämfört när man kör på pulver och annat skräp.

  • citrus
    HJ81 skrev 2012-10-22 09:48:55 följande:
    Hur gick det i morse TS? Jag gick upp 4.45 och promenerade i 40 min rask takt:) Jag känner mig superpigg idag!! Ska fortsätta med morgonpromenader helt klart. Nu jäklar ska dessa extrakilon bort!!


    Oj det måste varit tufft 4:45 va stolt över dig, hade jag aldrig klarat. 
    Min dag började med att jag stängde av klockan och snoozade som vanligt. Jag gick upp och gjorde en sån där MBC kaffe dryck. Det var ngt av det vidrigaste jag druckit. Men jag bet ihop hällde i lite kanel och svalde drickan. Kan säga att äggmjölk är så mkt godare än det där. Sedan var jag mätt fram til lunch. Till lunch åt jag tonfisk, avokado och ett ägg.  Så det är allt jag har ätit fram till nu. Är fortfarande mätt och mår bra i magen ingen pluffsig känsla. Men jag kan säga att den lille djävulen i mitt huvud försökte övertala mig gång på gång att bara ta en liten choklad bit eller en liten kokosboll på jobbet. Men idag lyckades jag minsann stå emot. Jag tänkte jag måste kunna göra er stolta nu .

    Så nu ska jag göra en god omelette, dricka en massa vatten sedan får vi se om jag hinner springa en stund senare. Måste hinna plugga med så det är en massa måsten men ja idag gick väl hyfsat, förutom träningen som jag lovat.

    Men ja nu jäklar ska dessa kilon bort. Ska vi mäta och väga oss varje måndag kanske?
          
  • citrus
    Sanna890 skrev 2012-10-22 07:22:28 följande:
    Lchf säger jag bara! Följ det till punkt och pricka, ät inget som det är mer än 5 g kolhydrater i på 100g, du får Max äta 20 kolhydrater om dagen. Du måste inte äta så mkt fett som folk säger, personligen tror jag inte att det är bra för kroppen att leva på rent fett i längden. Ät inte heller för mkt mjölkpodukter. Mkt sallad! Jag käkar mkt kött, kyckling, fisk. Tex bacon får du äta hur mkt du vill av. Istället för potatis kan du äta blomkålsmos, potatisgratäng på rättika (smakar precis som vanlig potatisgratäng) Träna inte!!! Då skapar kroppen egna kolhydrater och det tar längre tid att går ner. Följ metoden stenhårt första tre veckorna, sen kan man börja fuska 1 gång i veckan, lagomt, är du sugen på chips, ät några nävar, lr på choklad ät en chokladkaka, lr pizza, ät en barn pizza, överdriv inte. Fuska hjälper till att trigga igång kroppen och gör det snabbare att gå ner i vikt. I början går det fort, sen blir det lugnare, som dom flesta metoder 1-1,5 kg i veckan. Första veckan gick jag ner 4,3 kg, på tre veckor 7,8 kg, innan vägde jag 75 kg och är 162 lång. Min komps är 1.78 lång och vägde 85 kg, hon gick ner 26 kg på ca 6 månader. Skinnet följde med jätte fint.

    Jag sj var tvungen att skuta efter 3 veckor då jag blev gravid :) har dock fått mf, så ska starta om nu tänkte jag :) en bra metod med mkt gott att äta :) googla på vad du får äta och följ mina tips, ge det två veckor och jag lovar att du ser resultat! Hör gärna dig om du behöver fler råd :)

    Hej jag har följt LCHF och tycker med att det är det bästa sättet men jag har tappat det. Gick upp i vikt men d e klart en liten choklad då och då blir ju mkt i längden och i kombination med mkt fett så klart man går upp i vikt. 
    Tråkigt med ditt missfall. Skulle man inte kunna äta enligt LCHF när man är gravid man får ju ändå i sig kolhydrater fast rätt mängd man kan ju lägga till andra grönsaker och kanske frukt om man vill. 
  • citrus

    Jag vill tacka alla som skriver i tråden, jag läser alla era inlägg men svarar inte en och en. Jag har nu bestämt mig för att köra stenhård LCHF. Ligga under 20g/kh per dag. Jag har ju klarat det förut, har bara tappat motivationen och vad själva LCHF gick ut på och hur man ska tänkta. Har nog levt i förnekelse lite och inte erkännt allt jag stoppat i mig. Jag ger detta en chans ni har gett mig motivationen tillbaka ivarjefall och det tackar jag er för.

    Hoppas den håller för detta kommer fan inte vara lätt... 

    Hoppas mina celluliter minskar med för dom är inte nådiga nu, det är säkert sockret för jag har som stora stenskott i låren nu. Fy fasiken!! 

  • citrus
    Anfa skrev 2012-10-22 01:44:17 följande:
    behvde denna trden fr motivation! tack! :) jag e upp o ner mellan 71-74 kg i 2 months now.. deprimerad men det e verkligen viktigt att ta upp sig sj o bara starta!
    Häng på då nu kör vi gärnet. Vi är skyldiga oss själva det. Tänk när vårt framtida jag kan vara stolt över att vi idag tar beslutet över att vi ska både må och se bättre ut.

    Jag kommer inte va snäll mot mig ska ha en bild framför mig hur jag vill se, alltså ngn snygg kropp som jag eftersträvar att likna. allt för att påminna mig själv om vad jag vill uppnå.  
Svar på tråden Någon som faktiskt lyckats gå ner 10 kg på en månad och kan berätta för mig hur?