• Daimstruten

Är fondtapeter "ute"?

Har ett helvitt vardagsrum vilket jag kan tycka är lite tråkigt. Började så smått fundera på en fondtapet, men kom på att det kansket är på väg "ut" så det är dumt att göra nåt sånt? Om det är på väg ut vad är det då som är "inne" eller på väg tillbaka numera?

• Svar på tråden Är fondtapeter "ute"?
  • Momat

Ja, jag skulle nog säga att de är ute nu, lika som panelgardinerna.

Varför inte göra en stor tygtavla eller en målning eller nåt, som piggar upp på väggen? Lättare att byta ut ifall man tröttnar.

• Daimstruten
    Momat skrev 2012-10-23 22:00:35 följande:
    Ja, jag skulle nog säga att de är ute nu, lika som panelgardinerna.

Varför inte göra en stor tygtavla eller en målning eller nåt, som piggar upp på väggen? Lättare att byta ut ifall man tröttnar.
    Är panelgardiner ute?! Åh, så skönt. Har alltid avskytt dom där fånigt smala tygstyckena. Hm, har två rätt stora tavlor som jag skulle kunna placera på väggen. Det kanske är en bättre lösning.
  • Daimstruten
    Vickan I skrev 2012-10-23 22:00:42 följande:
    Fondtapet är helute, men spelar det någon roll egentligen?!
    Ja. Skrattande
  • Cornellia

Jag har också hört att det är helt ute.

Men nu när vi fixar i huset så kommer det upp en och annan fondtapet, jag skiter fullständigt om det är "ute", det räcker med att jag gillar det.

• Cornellia

I mina ögon så finns det inget fulare än att följa trender ist för att följa sin egen smak.

• Harmagedon

Fondtapeten som den gjordes till leda i varje hem runt 00-05 är fetute. Men gör man det för att man gillar det så gäller inte regeln.

Bra grej för att liva upp ett rum enkelt är att köpa en fin matta o sätta upp på vägen. Ger skön ljuddämpning också.

• pinglan2012

Nu är det väl inne att man tapetserar en mönstrad "ruta" som man sätter lister runt? Det blir då som en "tavla"... 

Sen om DU gillar fondtapeter är det väl bara att köra på det

Svar på tråden Är fondtapeter "ute"?