• mina88

    Gravid i sjunde månaden och mannen är ute på krogen ikväll

    Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, men undrar om ni andra gravida tjejer brukar eller har känt er ensamma i eran graviditet trots att ni har sambo/man?? Det kan jag ibland känna och blir lite ledsen då och då:( Mannen skyller på att vi redan har en dotter som tar tid och att det är därför som han inte klappar och kramar och känner på magen lika mycket nu som förra gången, men det tycker jag känns som en dålig förklaring://
    Har ni några tips på hur eller vad man kan göra åt detta?

  • Svar på tråden Gravid i sjunde månaden och mannen är ute på krogen ikväll
  • Bibbidi

    Förstår om du är ledsen, men antagligen är det bara så, ang. klapparna på magen, att han inte tycker den här graviditeten är lika spännande som den första. Du tycker det är mer spännande än han.

    Ang. krogen så har det noll och inget med saken att göra. Okej, jag förstår att du kan känna så eftersom du känner dig lite ledsen över att han inte är lika "glad" som förra graviditeten (men jag är helt säker på att han faktiskt ser fram emot barnet, det är bara inte lika spännande som med den första - vilket jag också förstår, faktiskt). Men bara för att du är gravid så betyder det inte att han alltid måste spendera all sin tid med dig. Det hade varit en annan sak om det hade varit 1-2 veckor kvar av graviditeten, men nu är det ganska lång tid kvar! 

    Tycker du ska sluta tänka så mycket och istället gå och titta på hur gullig din dotter är. Glad 


    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Flickan och kråkan

    Här är sambon ute på firmapartaj ikväll. Jag har en snart 5-åring och en 3,5-åring som ligger och snusar i rummet intill och jag sitter här och fånglor på usla TV-program och stoppar i mig smågodis. Är gravid i v.6+1. Idag känner jag inte som du, utan trivs bra med tillvaron, men jag har känt som du jag med . Jag är kramigare än sambon. Han visar kärlek och värme på ett lite annat sätt. Jag får helt enkelt säga till honom när jag är i behov av lite extra kramar. Alla män förstår inte heller riktigt vad det innebär att vara gravid (min gör i alla fall inte det även om han är världens bästa pappa och stöttande på alla sätt och vis......men vad det innebär att vara gravid förstår han inte riktigt ). Övertolka inte en massa saker är mitt tips . Berätta för honom vad du behöver just nu bara rakt upp och ner utan att anklaga.

  • mina88

    Det är självklart att mannen får gå ut och roa sig utan oss:) jag antar väl att det är så här, humöret går upp och ner och man är glad och ledsen vartannat känns det som:/ min man förstår definitivt inte heller hur det är att vara gravid kan jag också säga...

  • Flickan och kråkan
    mina88 skrev 2012-10-26 20:41:20 följande:
    Det är självklart att mannen får gå ut och roa sig utan oss:) jag antar väl att det är så här, humöret går upp och ner och man är glad och ledsen vartannat känns det som:/ min man förstår definitivt inte heller hur det är att vara gravid kan jag också säga...
    Det är helt normalt att känna sig lite ner och ensam när man sitter höggravid en fredagkväll och mannen/sambon är ute och roar sig . Man får tycka lite synd om sig själv där man sitter som en strandad, övergiven val . Jag tycker att du ska ta och försöka njuta av det faktum att du har ett litet underverk som sprallar runt i magen och en som snusar sött inne hos sig. Hur kul är krogen på en skala....egentligen ? Men prata med honom om vad du behöver. Att du behöver lite extra kramar och närhet .
Svar på tråden Gravid i sjunde månaden och mannen är ute på krogen ikväll