• Anonym

    Ni killar som är ihop med tjafsiga tjejer

    varför är ni det?


    jag har ett par relativt nära mig och jag förundras över varför dom är ihop. killen är jättesnygg och får säkert många som är intresserade av honom. lika så tjejen.


    men tjejen är en riktigt tjafsare. alldeles för ofta gör hon situationer till tråkiga munhuggar-situationer. jag ser på hennes pojkvän att han inte gillar det. men ändå är han kvar hos henne.. tror inte han är med henne bara pga utseendet då han verkar väldigt djup och förstående. 


    jag förstår helt enkelt inte, varför väljer vissa män dessa tjejer? är det inte jättejobbigt att vara ihop med dessa? ofta är det ganska snygga män, så varför försöker ni inte lära känna någon annan istället? gillar ni tafjset eller bryr ni er inte?

  • Svar på tråden Ni killar som är ihop med tjafsiga tjejer
  • Anonym

    vissa säger ju att ni män gillar att vara undergivna denna tjafsiga tjejen. är det d som håller er kvar i relationen??

  • Anonym

    Är du intresserad av killen själv?

    Tjejen kanske tjafsar, men hon kanske är fantastisk i sängen, lagar god mat, är snäll mot djur och gamla, har underbar humor etc

    Alla har vi väl bra och dåliga sidor? 

  • Anonym (Tjafs?)

    Ibland upplever jag att man kallar det tjafs när den andre vill prata. Man kallar det tjafs för att förminska den andre.

    De kanske inte tycker det är tjafs? De kanske tycker om att diskutera?

    Anledningen till att jag skriver så är att jag levde i en relation där tjejen tyckte jag tjafsade. Efter ett tag tyckte jag att jag kanske var gnällig och tjafsig. Men nu inser jag att jag måste vara med någon som uppskattar diskusioner som jag, som itne är rädd att ifrågasätta, som vågar prata. 

  • Anonym
    Anonym (Tjafs?) skrev 2012-10-28 11:26:15 följande:
    Ibland upplever jag att man kallar det tjafs när den andre vill prata. Man kallar det tjafs för att förminska den andre.

    De kanske inte tycker det är tjafs? De kanske tycker om att diskutera?

    Anledningen till att jag skriver så är att jag levde i en relation där tjejen tyckte jag tjafsade. Efter ett tag tyckte jag att jag kanske var gnällig och tjafsig. Men nu inser jag att jag måste vara med någon som uppskattar diskusioner som jag, som itne är rädd att ifrågasätta, som vågar prata. 

    nej, han har uttryckt att han ogillar när hon är sådär och man ser också på honom att han inte tycker om det. ibland ger han även en "vad håller du på med"-min. 


    okej du kommer nog hitta en tjej som är sådan. verkar finnas många ;)

  • Anonym (Även män kan...)

    Hade ihop det med en kille som berättade att han haft ex som tjafsat. Eftersom jag själv inte är någon som tjafsar så tänkte jag att han skulle slippa det med mig. Men sen visade det sig att det var han som var en stor tjafsare.

  • Anonym (Pratar)
    Anonym skrev 2012-10-27 19:03:58 följande:

    varför är ni det?

    jag har ett par relativt nära mig och jag förundras över varför dom är ihop. killen är jättesnygg

    jag förstår helt enkelt inte, varför väljer vissa män dessa tjejer? är det inte jättejobbigt att vara ihop med dessa? ofta är det ganska snygga män, så varför försöker ni inte lära känna någon annan istället? gillar ni tafjset eller bryr ni er inte?


    Pratar tjejer med killar om detta? Det är säkert inget som händer ofta
  • Anonym (DramaQueen)
    Anonym skrev 2012-10-27 19:03:58 följande:

     


    men tjejen är en riktigt tjafsare. alldeles för ofta gör hon situationer till tråkiga munhuggar-situationer. jag ser på hennes pojkvän att han inte gillar det. men ändå är han kvar hos henne.. tror inte han är med henne bara pga utseendet då han verkar väldigt djup och förstående. 


    jag förstår helt enkelt inte, varför väljer vissa män dessa tjejer? är det inte jättejobbigt att vara ihop med dessa? ofta är det ganska snygga män, så varför försöker ni inte lära känna någon annan istället? gillar ni tafjset eller bryr ni er inte?


    Hon är snygg, säkert vild i sängen.
    Därför står han ut.

    Jag har aldrig haft tjej, men haft chansen med den typen av tjejer.

    Jag tog inte chansen.

    För jag är SMART.
  • Anonym (???)
    Anonym skrev 2012-10-27 19:03:58 följande:

    varför är ni det?


    jag har ett par relativt nära mig och jag förundras över varför dom är ihop. killen är jättesnygg och får säkert många som är intresserade av honom. lika så tjejen.


    men tjejen är en riktigt tjafsare. alldeles för ofta gör hon situationer till tråkiga munhuggar-situationer. jag ser på hennes pojkvän att han inte gillar det. men ändå är han kvar hos henne.. tror inte han är med henne bara pga utseendet då han verkar väldigt djup och förstående. 


    jag förstår helt enkelt inte, varför väljer vissa män dessa tjejer? är det inte jättejobbigt att vara ihop med dessa? ofta är det ganska snygga män, så varför försöker ni inte lära känna någon annan istället? gillar ni tafjset eller bryr ni er inte?


    Hoppas verkligen att ingen är med någon enbart för utseendet. 

    Du upprepar detta med snygghet, men det är inte det viktigaste i en riktig relation. 
  • Anonym (DramaQueen)
    Anonym (???) skrev 2020-03-13 07:53:31 följande:
    Hoppas verkligen att ingen är med någon enbart för utseendet. 

    Du upprepar detta med snygghet, men det är inte det viktigaste i en riktig relation. 
    Inte enbart. Jag känner en tjej som urtypen för tjafs.
    Hon letar verkligen upp konflikter, lägger sig i, vet bäst, otrevlig. och är allmänt en finne i röven på folk.
    Hennes kille, och hans familj, är likadana, så de hittade varann.
  • Anonym (DramaQueen)
    Anonym (DramaQueen) skrev 2020-03-13 07:57:01 följande:
    Inte enbart. Jag känner en tjej som urtypen för tjafs.
    Hon letar verkligen upp konflikter, lägger sig i, vet bäst, otrevlig. och är allmänt en finne i röven på folk.
    Hennes kille, och hans familj, är likadana, så de hittade varann.
    Men hon är jävligt sexig måste jag medge.
  • Anonym (Pratar)

    Är det snygga snälla killar som har stökiga tjejer

  • Anonym (Man)

    Låter konstigt. Jag har ju hört om en del, framförallt kvinnor som nästintill kräver att det ska vara ett gräl i förhållandet då och då, att om det inte finns anledning att bråka på länge så ser de till att skapa en situation. Låter väldigt jobbigt i mitt tycke. Jag är glad att vara med en tjej där vi tjafsar och bråkar väldigt sällan. Något riktigt skrikbråk har vi aldrig haft.

  • Anonym (Lamp)

    Nu är det ju inte bara tjejer som är tjafsiga, och du vet väl inte varför de tjafsar. Han kanske beter sig illa men är den tysta så att tjejen framställs som tjafsig bara för att hon reagerar. Förmodligen har hon många andra bra kvaliteter som gör att han stannar och det du ser är ju kanske en bråkdel av deras liv, så konstigt att utgå ifrån att hon är tjafsig jämt.

  • Anonym (Undrar samma)

    Jag undrar samma sak. Min svägerska är en riktig tjafsmaja, allt och inget kan hon tjafsa om, de mest banala saker. Och allt är alltid brorsans fel. Igår glömde båda nycklarna hem, men att HON glömt dem spelade ingen roll, HAN hade glömt nycklarna så de inte kom in genom porten. O h självklart ägnade hon timmar åt att vara sur och tjafsa om det.

Svar på tråden Ni killar som är ihop med tjafsiga tjejer