• fluu

    Innan ni fick barn,vad trodde ni aldrig att ni skulle höra er själva säga?

    Jag börjar:

    - Men lilla gumman,du ser ju ut som en berusad groda.

    - Varför ligger det ärtor i duschen?!


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Svar på tråden Innan ni fick barn,vad trodde ni aldrig att ni skulle höra er själva säga?
  • YokohamaNr2
    MEHJ skrev 2012-12-22 22:46:04 följande:
    Schyyy, hörde ni? De är nog tomten som landa på taket. Nu kommer han och kollar så ni sköter er och äter er mat, så de är bäst att ni slutar nu!!

    Eller
    Nähe okej då ringer jag tomten nu och berättar hur ni håller på.. ( tar upp telefonen och låtsas ringer)

    Ibland för man verkligen vad som helst för att få dom å lyssna ;)
    Oj den har gatt varm har hemma de sista dagarna
  • UmmAminah

    "sluta dra mamma i tutten" bebis håller tag me näbbar o klor "hur fick du tag i bajset??" min dotter ca 8mån tog av ena snibben på bajsblöjan.. Bajs i hela spjälsängen +munnen "Tack för att du kom in i våran säng lagom till du börja spy"


  • FruSen

    Det här med kiss och bajs gör att man även framför sin partner blir lite avtrubbad ibland...
    Jag är nu gravid för andra gången och har väldigt lågt järnvärde. Fick ordinerat av min bm nu då att äta två järntabletter/dag istället för en.
    Man blir ju som många av er redan vet ofta lite (!) hård i magen.
    Så kände jag mig sådär allmänt förstoppad en dag och hade inte kunnat göra nr 2 på ett par dagar. Överlycklig var jag när jag senare den eftermiddagen kunde gå på toa, men jag fick ju sitta där bra länge och kämpa.
    Jag minns inte riktigt om vi var påväg någonstans, jag tror vi skulle åka och hyra film eller nått. Han frågade i alla fall (lite less på att vänta) om jag inte var klar snart varav jag (hormonellt) röt till honom att: "För i helvete, jag är ju så hård i magen, jag skiter ju kol!!! För fan snart kommer det ju ut diamanter!!!!!"
    Eh, ja. Inte mitt stoltaste ögonblick direkt...

  • fluu
    FruSen skrev 2012-12-29 19:49:52 följande:
    Det här med kiss och bajs gör att man även framför sin partner blir lite avtrubbad ibland...
    Jag är nu gravid för andra gången och har väldigt lågt järnvärde. Fick ordinerat av min bm nu då att äta två järntabletter/dag istället för en.
    Man blir ju som många av er redan vet ofta lite (!) hård i magen.
    Så kände jag mig sådär allmänt förstoppad en dag och hade inte kunnat göra nr 2 på ett par dagar. Överlycklig var jag när jag senare den eftermiddagen kunde gå på toa, men jag fick ju sitta där bra länge och kämpa.
    Jag minns inte riktigt om vi var påväg någonstans, jag tror vi skulle åka och hyra film eller nått. Han frågade i alla fall (lite less på att vänta) om jag inte var klar snart varav jag (hormonellt) röt till honom att: "För i helvete, jag är ju så hård i magen, jag skiter ju kol!!! För fan snart kommer det ju ut diamanter!!!!!"
    Eh, ja. Inte mitt stoltaste ögonblick direkt...
    Haha,been there :)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • moruppgren

    "Titta, dammsugaren har också en rumpa. Och vet du vad, den kan också skaka på rumpan. Kom igen nu så, skaka. Skaka, skaka, skaka på rumpan.."

    "Du får inte mer smör. Vet du vad, smöret har krupit in i mackan och gömt sig. Ta en tugga så får du se att jag har rätt".

  • FruBecks

    "Kom och följ med mamma på toaletten. Mamma måste bajsa. Jo kom nu! Du kan få hjälpa till och ge mig toalettpapper"

    Trodde aldrig jag skulle ha sällskap på toaletten när jag uträttar mina behov, speciellt inte när det gäller nr 2. Sen trodde aldrig att jag skulle muta sonen på ett sådant sätt att han skulle få ge mig toalettpapper (vilket han tycker är jättekul).  

  • fluu

    Dagens:

    - Nej,inte kasta broccolin på golvet,då blir den ledsen.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
Svar på tråden Innan ni fick barn,vad trodde ni aldrig att ni skulle höra er själva säga?