• blomsterkrans

    En till bärsele?

    Har en toklivlig liten 7¨månaders som är gladast då han får stå och "hoppa" och gå omkring medans någon håller i honom. Klänger som en vilde. Numera vägrar han vagn, kan sitta i bärsjalen i max 10 min sen blir han tokig över att inte kunna "röra sig" och protesterar högt och bestämt. Bästa är när jag och min man bär honom i famnen men rent praktiskt fungerar det inte i alla lägen (gå och handla t ex). Jag har också fått en förslitningsskada i handleden nu pga. att ha burit honom så mycket :-/    Överväger att köpa en ERGO bärsele nu, lillen vägrade sitta i den som liten men då gick sjalen bra, vill dock ge den ett nytt försök nu då han är större och jag  vill kunna lösa det praktiskt så alla blir nöjda. Får dock höra att det knappt är lönt eftersom han är 7 månader och kanske kommer kunna gå redan efter 1 år "sen kommer han vilja springa omkring och hoppa och gå och inte bli buren så ofta" säger folk. Har köpt en vagn, en sele (dreamydot) och en vävd sjal så ännu en sele känns som en dyr investering ekonomiskt - men hur löser jag detta med bärande och transport annars?

    Tacksam för råd! 

  • Svar på tråden En till bärsele?
  • blomsterkrans

    Glömde skriva att jag burit honom på flera olika sätt i bärsjalen, på mage, rygg, höft osv. men i nuläget fungerar inte någon riktigt bra när han ålar omkring och vill kränga så mycket. 

  • Flickan och kråkan

    Det går ju i vågor det där med "vildheten". Vi har burit länge så att det skulle vara onödigt med en bärsele till en 7-månaders känns ur mitt perspektiv lite absurt. Jag köpte min sista bärsele när yngsta var 2 år . Han är 3,5 år nu och hoppar fortfarande upp på ryggen ibland om vi är ute och går långt och han inte orkar hela vägen.

    Fördelen med just en sele med äldre och lite vilda barn är ju att det går lite snabbare att få i dem. Inte en chans att jag fått upp mina barn i 1-årsåldern på ryggen i långsjal. Förenat med fullkomlig livsfara . Bärsele har däremot gått fint. Sjalen har vi plockat fram igen när de blivit lite äldre och haft lite mer tålamod att bli uppknutna

  • ninalinnea81

    Jag bär fortfarande min 14 månaders på ryggen när vi promenerar i skogen nån dag / veckan. Har en Manduca som verkar lik en Ergo. Och den är oumbärlig när hon är sjuk o inte kan sova i sängen utan att gråta.

  • Cenedra

    Min treåring vill allra helst bli buren. Och hon har tyckt mer och mer om både sele och sjal ju äldre hon blivit. När hon är riktigt trött och klängig har hon fått sitta i selen på ryggen när jag lagat mat och har stortrivts. Så behovet av sjal och sele försvinner inte alltid bara för att de kan gå

  • Maja V

    Jag har en hip seat, som jag använde jättemycket när lillan var cirka ett. Då kunde hon hoppa ned och jag kunde ha henne på höften, om hon ville, utan att det vägde för mycket. 

  • Meal

    Vi hade sjal när sonen var liten, så köpte vi angelpack och när han växte ur den så köpte vi en mei tai som vi båda älskar. Pappan har dock svårt för att knyta på mei taien så vi har även köpt en vanlig bärmes (heter det så på svenska) från Bergans som han använder. Den köpte vi billigt begagnat. Jag ångrar inte på ett enda av dessa köp, då alla använts flitigt

Svar på tråden En till bärsele?