• Anonym

    Kvinnohat.

    Jag har valt att lägga det här inlägget i misshandel/våld, för på jag anser att det här handlar om psykiskt våld, som ev kan komma att eskalera till fysiskt.
    Och det skrämmer mig.

    Det är därför jag valt att lägga det här anonymt, artikeln jag kommer länka till förklarar varför.

    http://folket.se/asikter/ledare/1.1590933

    Tankar?
    Är det ok att behandla hälften av människorna såhär för att dom har en avvikande åsikt.
    Om du inte tycker det, vad gör du för att stoppa det? 
    Höjer du din röst i protest när du stöter på sånt här på nätet, om inte, varför gör du inte det?

    Alla åsikter respekteras och blir lyssnade på, men låt oss försöka hålla diskussionen schysst.

    Nu ska jag vara tyst så får du prata.
               
         

  • Svar på tråden Kvinnohat.
  • Anonym

    Men vaddå såklart män i högre utsträckning kommer att hata kvinnor och detta lär bara eskalera. Men det är ju det som feminismen ville. Att det skulle bli könskrig. Det fanns inga kvinnor som protesterade när till och med statsministern omtalade sig som feminist. Ja nu när könskriget eskalerar så börjas det snyfta till höger och vänster. Vill man inte ha ett könskrig så blir det troligen svårt att vända en så stor trend som ett könskrig och det blir kvinnorna som själva får försöka blidka vreden, kollektivt under några decennier.

  • Anonym

    Varför tror du att feministerna ville ha könskrig?
    Jag kallar mig feminist och jag vill definitivt inte ha något krig, bara jämställdhet.
    Menar du att män är så emot jämställdhet att dom startar ett krig pga att kvinnor vill ha det? 
    Och varför är det fel om statsministern är feminist?

    Jag tror inte det pågår ett krig, däremot finns det män som hatar kvinnor, som inte klarar av att kvinnor kräver samma rätt som männen har.
    Och därför måste kvinnorna tystas med alla medel nästan.
    Men dom männen tror jag är ett fåtal, jag hoppas det, jag vill inte se män som mina fiender. 

    Att blidka dom männen som hatar kvinnor skulle bara gör allting värre tror jag, då skulle man verkligen ge dom vatten på kvarnen, att det är ok att behandla kvinnor så, för då får man som man vill, då tystnar kvinnan. 
    Det har ju historien visat och i ganska många länder så görs ju det fortfarande fast i mycket värre form än här.
    Dom kvinnorna har inte tjänat ett dugg på att blidka sina män, tvärtom.            

  • Marlean
    Anonym skrev 2012-11-01 22:36:11 följande:
    Men vaddå såklart män i högre utsträckning kommer att hata kvinnor och detta lär bara eskalera. Men det är ju det som feminismen ville. Att det skulle bli könskrig. Det fanns inga kvinnor som protesterade när till och med statsministern omtalade sig som feminist. Ja nu när könskriget eskalerar så börjas det snyfta till höger och vänster. Vill man inte ha ett könskrig så blir det troligen svårt att vända en så stor trend som ett könskrig och det blir kvinnorna som själva får försöka blidka vreden, kollektivt under några decennier.
    Du verkar ju inte veta vad feminism innebär. Feminism innebär att man ska få samma lön för samma arbete, samma rättigheter och skyldigheter, varken mer eller mindre.
  • Anonym
    Marlean skrev 2012-11-01 22:57:03 följande:
    Du verkar ju inte veta vad feminism innebär. Feminism innebär att man ska få samma lön för samma arbete, samma rättigheter och skyldigheter, varken mer eller mindre.
    Inte i praktiken. Jag har heller ALDRIG sett en feminist som kämpat för automatisktgemensamvårdnad eller lika aborträttigheter, eller mansjourer för den delen. Glöm din förvirrade tanke och försökt förstå verkligheten istället.


    ">

     
  • Marlean
    Anonym skrev 2012-11-02 00:01:33 följande:
    Inte i praktiken. Jag har heller ALDRIG sett en feminist som kämpat för automatisktgemensamvårdnad eller lika aborträttigheter, eller mansjourer för den delen. Glöm din förvirrade tanke och försökt förstå verkligheten istället.


    " rel="nofollow" target="_blank">


    "> 

    Inte? Man kanske ser det man vill se, fast när det gäller lika aborträttigheter så är det väl ändå kvinnans kropp och mannens skyldighet att skydda sig om han nu inte vill ha barn? *trots det är det många kvinnor som köper kondomer av någon anledning...*
  • Simon 681

    Hoppsan hejsan. Onyanserat, och mestadels osant.

    Jag brukar bemöta feministiska argument när jag stöter på dem. Jag har ingenting emot den enskilda personen som framför dessa dock, jag brukar bara vilja peka ut när de ljuger och/eller har fel. Vilket kan vara rätt ofta.

    Att få massa våldtäktshot är ju definitivt inget kul och i sak finns där ju en poäng. Mestadels normbrytande kvinnor får dessa våldtäktshot och avsändarna är antagligen nästan uteslutande män. Det betyder dock inte att det inte finns legitim, nyanserad kritik  mot feminismen.

    Men Fredrik Petterson, liksom så många andra försöker dra allt motstånd mot feminismen över en kam. Det är ju naturligtvis lättare än att bemöta motståndarsidans argument, eller ännu värre, behöva visa belägg för sina egna påståenden och få dem kritiskt granskade.

  • grind
    Anonym skrev 2012-10-30 19:13:41 följande:

    Jag har valt att lägga det här inlägget i misshandel/våld, för på jag anser att det här handlar om psykiskt våld, som ev kan komma att eskalera till fysiskt.
    Och det skrämmer mig.

    Det är därför jag valt att lägga det här anonymt, artikeln jag kommer länka till förklarar varför.

    folket.se/asikter/ledare/1.1590933

    Tankar?
    1) Är det ok att behandla hälften av människorna såhär för att dom har en avvikande åsikt.
    2) Om du inte tycker det, vad gör du för att stoppa det? 
    3) Höjer du din röst i protest när du stöter på sånt här på nätet, om inte, varför gör du inte det?

    Alla åsikter respekteras och blir lyssnade på, men låt oss försöka hålla diskussionen schysst.

    Nu ska jag vara tyst så får du prata.


    1) Hälften? Så vitt jag förstår är det ett antal journalister som fått hot riktade mot sig.
    2)  Ökad övervakning på nätet. Varför ska du kunna agera anonymt på nätet när du inte kan göra det någon annanstans?  Dessutom borde lagen skärpas så att kommentarer om kvinnor eller män kan klassas som hets mot folkgrupp. 
    3) Vanligtvis inte eftersom dessa skyttegravskrig i regel består av två sidor med lika goda kålsupare. Förr i tiden gjorde jag det däremot relativt ofta men i takt med att jag förlorat allt förtroende för feminismen så har jag nästan slutat med det då jag inte vill springa deras ärenden.
  • Nordkorea
    grind skrev 2012-11-02 00:53:14 följande:
    1) Hälften? Så vitt jag förstår är det ett antal journalister som fått hot riktade mot sig.
    2)  Ökad övervakning på nätet. Varför ska du kunna agera anonymt på nätet när du inte kan göra det någon annanstans?  Dessutom borde lagen skärpas så att kommentarer om kvinnor eller män kan klassas som hets mot folkgrupp. 
    Ni som är krigare mot yttrandefriheten är dom farligaste i samhället. Tio gånger farliga än någon fjunig blekfet raggare på nätet som hotar svenskhatande feministjournalister. 
    Internet ska vara en fristad för alla, och man ska få yttra sig hur man vill utan att dömas för det. Det står officiellt  i vår grundlag. 

     
    I love black people but I hate n*ggas man, oh I wish they´d let me join the Ku Klux Klan. - Chris Rock
  • grind
    Nordkorea skrev 2012-11-02 00:57:56 följande:
    Ni som är krigare mot yttrandefriheten är dom farligaste i samhället. Tio gånger farliga än någon fjunig blekfet raggare på nätet som hotar svenskhatande feministjournalister. 
    Internet ska vara en fristad för alla, och man ska få yttra sig hur man vill utan att dömas för det. Det står officiellt  i vår grundlag. 

     
    Nej, du får inte yttra dig hur du vill. Finns inskränkningar i yttrandefriheten om du nu inte visste det.  
  • grind
    Nordkorea skrev 2012-11-02 00:57:56 följande:
    Internet ska vara en fristad för alla
    Varför det. Menar du att samhället har förbättrats av alla destruktiva tankar och ideer som sprids på nätet?
Svar på tråden Kvinnohat.