• Äldre 31 Oct 18:33
    4526 visningar
    10 svar
    10
    4526

    När kom mensen tillbaka?

    Vi vill så gärna få ett syskon till vår son och till vår ängel så snart som möjligt och vill börja försöka så snart det går... Men mensen kommer ju inte tillbaka... Vår ängel föddes den 26/9-12 i graviditetsvecka 32 och ännu har ingen mens kommit. Hur var det för er?

  • Svar på tråden När kom mensen tillbaka?
  • js4
    Äldre 31 Oct 20:57
    #1

    idag har jag lärt mig att mensen inte behöver komma tillbaka,man kan bli gravid ändå.. :) jag har inte fått tillbaka min mens sen januari och är gravid idag :) lycka till!

  • LindaL­82
    Äldre 1 Nov 08:59
    #2

    Har inte heller fått tillbaka mensen.Å Leo föddes ju 19/9-12. Men skönt att höra att man kan bli gravid i alla fall då.Trots att mensen inte kommit än.

  • Äldre 1 Nov 09:28
    #3

    Min mens kom tillbaka 9,5 veckor efter förlossningen. 

  • Äldre 2 Nov 14:34
    #4

    För mig dröjde det drygt 3 månader innan mensen kom tillbaka.

  • Äldre 3 Nov 09:23
    #5

    Jag förlorade min dotter i v.40 och jag fick mens ca 1 månad efter så det gick snabbt....kan tycka det är finurligt hur kroppen fungerar. Men jag har inte vågat mig på en ny graviditet ännu.
    Hur tänker ni andra för att våga?
    Kram

  • LindaL­82
    Äldre 3 Nov 12:19
    #6
    Callie skrev 2012-11-03 09:23:25 följande:
    Jag förlorade min dotter i v.40 och jag fick mens ca 1 månad efter så det gick snabbt....kan tycka det är finurligt hur kroppen fungerar. Men jag har inte vågat mig på en ny graviditet ännu.
    Hur tänker ni andra för att våga?
    Kram

    Jag känner att sorgen över Leo är större än rädslan att försöka igen.Men jag vet att nästa graviditet kommer bli jobbig pga all oro man känner redan nu.Men då brukar jag tänka att provar jag inte igen.Då kommer jag ju heller inte få chansen att få en levande bebis och känna all lycka som det medför.Å den chansen vill jag inte missa.Å hur det än är så är ju faktiskt det man varit med om ganska ovanligt om man tänker på antal födslar /år.Risken att det händer igen är ju väldigt liten.Det är så jag tänker kring detta.Fast trots den lilla risk som finns så har man ju ändå en stark oro då man tyvärr en gång redan drabbats av det här.Sen tror jag man får försöka att inte jämföra den nya graviditeten med den som varit.Utan försöka skilja dom åt. Kramar!!!!!
  • Äldre 3 Nov 14:38
    #7

    Tog 6 veckor innan min mens kom tillbaka, vi försökte efter andra mensen och jag blev gravid. Är nu i v 6+2.

  • Äldre 3 Nov 21:21
    #8

    Tvåönskarblifler: när och hur sent förlorade du ditt barn.
    Grattis till graviditeten också, hoppas innerligt att allt går bra denna gång :)

  • Äldre 4 Nov 00:28
    #9

    5 juli föddes han, upptäcktes att hjärtat slutat slå natten mot den 3e (kände honom sparka morgonen innan). Jag var då i v 32 (31+6). Han dog av syrebrist pga navelsträngen var lindad fyra varv runt halsen samt en knut på den. Tog alltså elva veckor tills jag blev gravid. Då ska tilläggas att jag har väldigt lätt för att bli gravid, verkar det som. Är tredje graviditeten (första blev missfall i v 12, andra föddes vår ängel och nu tredje), och alla gånger har jag blivit gravid så fort vi bestämt oss för att försöka. Så där är jag bortskämd, trots detta har jag ju för längesen redan insett att det inte är någon självklarhet det här med att få ett levande barn. Jag hoppas nu att det går bra, tredje gången gillt, nu räcker det med motgångar.

  • Äldre 4 Nov 00:51
    #10

    Hoppas också det går bra för dig! 
    Min dotter dog i min mage i v 39+2 för 11 veckor sedan. Jag vill bli gravid igen så fort det går.
    Frågade för att jag känner en tröst i att läsa om folk som lyckas bli gravida snabbt igen.
    Vår dotter som dog var min andra graviditet. Första var för massa år sedan och avslutades i v 9.  
    Båda gångerna blev jag gravid fort. Första helt oväntat första gången jag hade sex med min man och andra på tredje ägglossningen efter P-piller så jag hoppas att jag också har lätt för att bli gravid och blir det snart.
    Tack för att du delade med dig,
    All lycka till till dig! 

Svar på tråden När kom mensen tillbaka?