• Pastell

    Gör man alltid ett till spermaprov om det första är dåligt?

    Vi är under utredning, som segar på sig. Mannen lämnade in spermaprov i maj,först nu är vi klara med alla "moment" och har blivit kallade den 14:e för att möta överläkare om hur vi ska gå vidare. Vi har inte fått svar på några prover ännu, det enda jag vet är att jag förmodligen har pco och sällan ägglossning samt att allt var fritt flöde under spolningen.
    OM min sambos spermaprov varit dåligt, borde han inte fått göra ett nytt då? De ville ha de sista blodproven klara från oss som vi tog igår. Tar man alltid om ett prov som var dåligt första gången?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-03 21:31
    Gah, inte sambo, MAN Har inte lärt mig skriva rätt än

  • Svar på tråden Gör man alltid ett till spermaprov om det första är dåligt?
  • Pastell
    Tigra79 skrev 2012-11-03 21:34:09 följande:
    Min mans spermaprov var dåligt, slöa och fåtaliga, och vi fick inte ta om det trots att det dröjde nästan 1 år till innan vi kom igång med IVF:en. 
    Men ni fick svar relativt snabbt eller? Vi fick ju inget svar utan de ville samla ihop alla resultat för att sedan prata om hur vi ska gå vidare beroende på vad de visar.
  • Tigra79

    Tja, efter kanske en månad fick min man ett samtal från den privata klinik vi gått till där dom sa att provet visade på sperma med dålig penetrationsförmåga och att det går att bli gravid ändå, tack och hej typ.
    Så vi fick söka hjälp genom landstinget istället och där fick dom provsvaren som vi lämnat till den privata kliniken, dvs de tog inget nytt heller. Men där fick vi ju hjälp iaf. Tror vi började genom landstinget i sep/okt och vi fick påbörja vår IVF-behandling i maj året därpå.


  • Vickan I

    Min man lämnade dåligt prov. Redan dagen efter ringde dem och sade att han skulle lämna ett nytt några dagar senare.

  • Pastell
    Vickan I skrev 2012-11-03 22:12:51 följande:
    Min man lämnade dåligt prov. Redan dagen efter ringde dem och sade att han skulle lämna ett nytt några dagar senare.
    Har kollat igenom lite trådar och det verkar ändå vanligast att man lämnar två.

    Oroar mig för att det ska vara fel även på honom, vet ju att jag sällan har äl...men tycker de borde sagt något på 6 månader o bett honom göra nytt om det första var dåligt.
  • Pastell
    Tigra79 skrev 2012-11-03 22:18:08 följande:
    Men ring och kolla med dom. Dom har säkert inte sagt något eftersom det var bra.
    Tja vi ska ju ändå dit snart så väntar till dess. Har egentligen bara antagit det var normalt eftersom de inte sagt något, men nu börjar jag bli nervös inför mötet
Svar på tråden Gör man alltid ett till spermaprov om det första är dåligt?