Inlägg från: Anonym (fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fundersam)

Ersättning från ärr i ansiktet?

Jag var 8-9 år, och blev hundbiten i ansiktet. 18 stygn fick sys på näsborren, överläppen, mungipan, kinden och upp till örat där jag har flera stygn i örat också. Än idag har jag synliga ärr, och bindväv i kinden som gör att kinden "sticker ut" och smilegropen är som bortblåst där istället ett utav mina ärr visar sig ännu synligare vid leende. 
    Anmälan gjordes och jag fick pengar för det, men fick aldrig veta någonting själv.
    Nu är det 10-11 år senare och mina föräldrar (gillar inte direkt varandra kan jag passa på att säga), men pappa bestämde sig för att berätta för mig och ge mig pengarna. (jag väntar nu barn och flyttat hemifrån sen ett år tillbaka). Han sa att min mamma fick pengarna efter händelsen, och att jag ska få 47000 kronor. 
    Efter att ha kollat runt lite tycker jag att det verkar rimligt eftersom jag tror det anses som vanprydande osv?
    Men min mamma säger nu att jag inte alls fått så mycket. Att jag bara fått 16000 minus 1500 kronor i självrisk. Alltså 14500 kronor.

Papper håller på att letas upp osv, men vad tror ni är rimligast? Vad har ni fått?  
    (kan jag själv ta reda på hur mycket det ska vara? Har ingen koll på vilket försäkringsbolag det var.) 

• Svar på tråden Ersättning från ärr i ansiktet?
  • Anonym (fundersam)
    Anonym skrev 2012-11-05 13:28:22 följande:
    Ring försäkringsbolaget och fråga hur mycket du fick ut för ditt ärr
    Jag skrev sist att jag inte vet vilket försäkringsbolag det var. 
Svar på tråden Ersättning från ärr i ansiktet?