• Äldre 7 Nov 10:34
    9769 visningar
    2 svar
    2
    9769

    Hans pappa gick bort i natt

    Jag har haft en väldigt dålig period de senaste månaderna med problem med boende och jobb och dåliga nyheter kommer aldrig ensamma, i natt gick min pojkväns far bort. Jag har aldrig haft någon nära mig gå bort, förutom min farfar men honom träffade jag två gånger i livet, så jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen. Jag behöver honom som stöd till att jag går igenom men nu måste jag vara stark för honom. Min pojkvän är från England men vi bor i Schweiz och han är hemma hos familjen nu. Jag vet inte ens vad jag ska säga när han ringer. Eller ska jag ringa? Jag behöver råd om hur jag ska gå tillväga.

    Tack 

  • Svar på tråden Hans pappa gick bort i natt
  • Grodbe­n
    Äldre 7 Nov 12:01
    #1

    Beklagar sorgen.
    Var närvarande och finns tillhands. Ring och prata med din pojkvän. Jag tror att det viktigaste är att man finns där. Att man lyssnar och bara finns.

  • Mabaja
    Äldre 7 Nov 12:03
    #2

    Ring till honom och finns där för honom.

    När min mamma dog var det många som sa "ring om du behöver prata"... Jo för jag kände verkligen att jag orkade ringa. De två som ringde mig däremot, de är jag tacksamma mot för det var förbaskat skönt att ha nån som brydde sig!

Svar på tråden Hans pappa gick bort i natt