• Barbamamah

Pappa vägrar umgängesavtal

Anonym skrev 2012-11-09 19:22:36 följande:
    Idag har jag via min jurist nu fått ytterligare ett svar där han tydligt förmedlar att han vägrar gå med på ett avtal där han inte får ALLA sin krav tillgodosedda. Han använder sig av formuleringar med ord som att avtalet är "korkat" "absurt" "skrattretande" mm. Detta trots att det är ett helt jämlikt avtal som vad jag förstår är precis vad en en ev tingstätt ändå skulle faställa.  

Du månar om barnens bästa. Men det är inte en konfliktfylld tillvaro med en pappa som styr mamman efter sina egna svartsjuka nycker. Gör som alla andra gett råd om. Lämna in en stämningsansökan snarast för att få till ett umgängesavtal. Och kapa han ur ditt liv så gott det går. Lycka till!
  • Barbamamah
    Grappa skrev 2012-11-16 15:24:00 följande:
    Men sluta var en dörrmatta nu för fan. Du är det perfekta exet för en person som vill jävlas. Du "kompromissar" och tramsar, och det enda du gör är att förlänga tvisten. Jag gissar att han sitter hemma och runkar av glädje för att ha fått dig att återigen försöka göra honom till lags, och både du och han vet att det inte går. Varför ska din advokat skriva ett nytt justerat avtal? Du var nöjd med det första, du vet att det är rimligt. Stäm honom nu och få saken ur världen. Varaför ska du lägga ännu mer pengar på att juristen skriver om ett avtal som är okej? Rätten kommer se att du gjort det du kan, de kommer jämföra era krav, och så får du en dom. Klart som fan att du inte får ett avtal som reglerar din pojkväns närvaro på skolavslutningar.  Stäm honom, så blir ni skickade till familjerätten och där får ni se om ni kan enas, om inte så blir det en dom. Du kommer inte bli straffad för att du inte varit där innan. Skaffa dig en ryggrad! Och sluta tramsa med honom.

Svar på tråden Pappa vägrar umgängesavtal