• mrshope

Gravida i London

mrshope skrev 2012-11-29 20:15:20 följande:
    Den 9:e går bra för mig. Jag vill inte lägga ut min mail här då det är så public så jag PM:ar den till er båda! 
    syndaren skrev 2012-11-29 17:20:59 följande:
    Vi är borta nu i helgen så jag kan inte den 1st december. Söndagen den 9nde skulle funka för mig.

Annars går veckodagar på förmidddagen bra för mig med så länge jag hinner hämta min 4åring i skolan klockan 3.

Ska vi byta till email kanske så att man inte missar något? Själv glömde jag kolla tråden på ett tag.

Min email är: aylora@hotmail.co.uk
    Eller om ni alla har Facebook så skulle vi kunna starta en privat grupp där, man kan ha en dold så andra inte ser att den finns. Kanske är lättare om familjeliv är lätt att glömma bort?

• mrshope
    Londonbebis skrev 2012-12-01 21:56:16 följande:
    Kan passa på att fråga er också, många pratar om influensa vaccin och någon annan spruta som man får när man är gravid.. min gp sa även till mig när jag besökte henne för några veckor sedan. har ni tagit dessa? Dom är ju ofarliga för bebisen i magen, men känns lite halv läskigt ändå..
    Skickade precis ett PM till dig!

Jag frågade min kompis just om det då hon tycker det är en bra idé att ta en 'jab'. Det är mest för din egen skull då om man har nedsatt immunförsvar som gravid och om man får influensa så är det så lite mediciner man får ta.

Jag har astma så brukar ta vaccination varje år ändå men har inte bokat mitt ännu! Det är gratis för äldre/gravida/astmatiker hos läkaren.  
  • mrshope
    charlotteJ skrev 2013-01-06 21:36:58 följande:
    Hej! Vad kul med så många gravida i London. Hade gärna följt med på nån fika. Är beräknad i Maj.
    Kul med fler gravida i London! :) Tycker vi ska styra upp en fika för de som är intresserade!
  • mrshope
    charlotteJ skrev 2013-01-06 23:35:12 följande:
    Jag bor lite utanför London i st albans, 20 min från kings cross med tåg. Har ni alla träffats innan?

Kul! Nej vid har aldrig träffats innan.
  • mrshope
    lanemui skrev 2013-01-09 22:10:00 följande:
    Hej Och gott nytt år på er! Födde en liten tös den 12 december, kommer gärna och hänger på om ni stämmer en träff eller fika. Jag bor i Ruislip som ligger på met line.
    Grattis vad roligt!

Det skulle vara jättekul att anordna en träff för de som vill, men vet ej hur aktiv den här tråden är?
    Vad säger ni andra? 
  • mrshope

Oj, 6 veckor är ju ingenting! Jag tycker vi passar på med den där fikan innan dess, vad tycker ni andra?
    När passar er? Jag är väldigt flexibel.  

• mrshope
    lanemui skrev 2013-01-21 01:37:06 följande:
    Vardagar innan 14.00 passar mig bäst. Har aldrig varit på scandinavian kitchen, har ni?
    Massvis av gånger men jag går gärna dit igen. 
    Det brukar vara väldigt mycket folk dock vid lunch-tid så om man ska ses där bör man göra det innan  lunch-rushen. 
    Hur ser nästa vecka ut för er? 
  • mrshope

Vad roligt! Jag kan torsdag och fredag den här veckan och alla dagar förutom måndag nästa vecka, då jag har mitt andra ultraljud inbokat (nervöst!). 

• mrshope
    tahira skrev 2013-01-21 14:59:55 följande:
    På torsdag då kanske?

Jag tycker att tre personer är tillräckligt för att ses i alla fall, eller vad säger ni?
    Torsdag passar jättebra för mig!
  • mrshope

Jag tror 'Londonbebis' ville med också?  Tycker tahiras idé låter bra, det kanske kan bli svårt att få en till en tid då vi alla kan men som sagt så här nära har vi aldrig varit förut. 

Svar på tråden Gravida i London