• Afasi

Följas åt till körkortet?

Godkänd på parkering, högerregeln och huvudled så visst fan går det framåt iallafall. Hade turen att all snö försvann under natten till den dag då jag skulle ha körlektion haha! Vädergudarna har varit på min sida varenda gång hittills!

• Afasi
    Mamma till 3 M skrev 2014-01-07 21:35:19 följande:
    Är de nån kvar som fortf inte tagit sitt kort eller e jag ensam?
    Jag är kvar!

Idag var jag och bockade av riskettan. Snabbt avklarat. Står still med körningen sen jag blev sjuk i mitten på december. Måste komma igång igen!
  • Afasi
    Välkommen!

Kan lova att alla är sådär nervösa i början! Jag hade mitt körkortstillstånd i ungefär ett år innan jag på riktigt vågade börja försöka lära mig något. Sen blev jag trött på att jag var så feg så jag skrev in mig på körskolan och började köra lite där. Har haft stor nytta där av att ha kört hemma tidigare och tro mig, dom är vana vid nybörjare! Får det dig att känna dig lugnare så kan jag berätta att jag på min andra körlektion höll på köra rakt ut i en korsning i typ 40-50 km/h utan att uppfatta att det var en korsning haha. Tack och lov hade jag en lugn lärare bredvid mig som jobbat i typ 48 år redan så han höll huvudet kallt haha! Flera motorstopp har det blivit också men tack gode gud så har dom skitbra bilar på den körskolan så det märks knappt.

Klart du inte ska ge upp! Nu kör vi!
  • Afasi
    Mamma till 3 M skrev 2014-01-08 16:38:19 följande:
    Härligt.. skönt när såna saker man måste ha gjort betas av :)
    Ja verkligen. Men kändes lite surt när en av dom andra på riskettan var färdig och ville boka uppkörning haha! En annan har ju långt kvar fortfarande.
    Niillis skrev 2014-01-08 19:03:16 följande:
    Tack ja jag var och körde lite privat igår och de går väl framåt de tar inte 2min att starta bilen iallafall hehe men har svårt för att bromsa in de måste ja öva på och inte så nära kanten. Höll på att köra in i en trailer igår och då höll väl maken på att skita i byxan haha
    Haha ja det tar lite tid i början. Men grunderna är viktigast så öva mycket på starta, stanna, krypköra och växla. Det är liksom grunden som gör allt och jag har fått mycket beröm på körskolan för hanteringen av kopplingen och min lugna fart när jag backar osv.

• Afasi
    Mamma till 3 M skrev 2014-01-09 07:42:21 följande:
    Jag sitter på körskolan o kräks snart, uppkörning om 1 timme och jag känner mig inte klar med min utbildning alls :(
    oj spännande! Hur gick det?
  • Afasi
    Mamma till 3 M skrev 2014-01-09 19:49:36 följande:
    jag gjorde ett fel som är helt accepterat från min sida att kugga på. Fick i fel växel, fick panik o löste de inte snabbt på egen hand.. efter de var jag 99% säker på att kugga o gjorde småmissar med. Småmissade hade varit accepterade om inte de tidigare hade hänt.. o även de hade kunnat gå om jag lyckats behålla lugnet och löst de snabbt.. men tyvärr hade jag inte nerverna riktigt på min sida där :(
    Tråkigt att det inte gick men du tar det nästa gång! Inte så konstigt att det blir sådär för man måste ju vara grymt nervös. Hoppas nerverna är något lugnare nästa gång.
  • Afasi
    Laylay skrev 2014-01-26 18:52:39 följande:
    Vill bara skriva och säga att i fredags fick jag körkortet :D.. 
    Grattis!!
  • Afasi

Men vad roligt med alla körkort!

Här står det fortfarande stilla efter magsjukan jag hade i december. Nu är det dessutom massa snö och halt så mamma vågar inte åka utan tjatar istället om körskolan. Jag vill ju helst öva hemma och bara beta av momenten på körskolan så där är vi inte överens. Nu har mamma dessutom fått rosfeber så mest troligt så ligger körningen på is någon vecka till iallafall.

• Afasi
    Niillis skrev 2014-02-06 08:35:43 följande:
    Blir vansinnig igår sa ja till att jag var färdig med teorin så hur långt bort var halkan.. Skruvade på sig och sen berättade han att jag knappt klarat 1/3 del av momenten wtf! Vi bara kör varje gång blir inget moment klart eller? Så jag frågade jaha så jan måste kanske köra 40 lektioner till? Ja för att klara en uppkörning så!! 40!!! Never jag ska nu köra hemma så maken får se och lära mig mer han blev arg och ville gå till chefen men alltså jag litar ju på min körlärare han vill ju att jag ska bli en god förare men ja jag håller med att 60lektioner (enkla) hörs väldigt mycket
    Hade jag varit du så hade jag gått till en annan körskola och bett att få köra någon/några gånger där för att höra deras åsikt. Det låter väldigt mycket och oseriöst faktiskt.
  • Afasi
    Niillis skrev 2014-02-06 09:27:21 följande:
    Men då måste man skriva in sig där eller? Jag tar de här sista lektionerna som ja betalt för så får vi se
    jag vet faktiskt inte men jag tror det.
Svar på tråden Följas åt till körkortet?