• Zaky

    Hur lång kö är det?

    Ni som har gjort eller ska göra insemination, hur länge fick ni vänta?
    Vi fick reda på att vi måste vänta till april nästa år för att ens få ställa oss i kön. Det är då vi har varit folkbokförda på samma adress i två år.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Hur lång kö är det?
  • bromöllatjej

    vi ska göra insemination nu.Jag ringde i september om det och jag har redan börjat på förbehandling iför insemination så det gick snabbt.Håller på och sprutar med gonalf nu.Va konstigt att ni får vänta så länge.

  • Zaky

    ja...men det kanske beror på kommun? Jag har ingen aning om hur lång tid detta tar. Men vi är iaf förberedda på allt. Nu testar vi fertilitetsmonitor, se hur det går först:) Läkartid på fredag! Då får vi reda på mer:)

    Men vilken tur att det går så fort för er! Hoppas det gör det också för vår del om det nu skulle behövas!

    Hur länge har ni försökt?

  • Hjärtefröjd

    Vi gjorde vår utredning i september 2010 och den var klar en månad senare. Två dagar efter vårt möte med läkaren gjorde vi vår första insemination. Så det var ingen väntetid alls och kostade bara 500 kr per insemination. 

  • bromöllatjej

    vi har försökt i nästan 2år.Jag åt pergotime innan i 3 mån med det blev inget.Hur länge har ni försökt?Har du ätit pergotime innan?

  • Hjärtefröjd

    Jag åt inte pergotime innan vår första insemination eftersom jag har egen ÄL. Vi hade försökt i fyra år när vi sökte hjälp. Men först nu, två år senare, är vi gravida... efter mängder av misslyckade inseminationer och IVF-försök. Lösningen för oss var en immunologisk utredning och behandling i Aten. Efter den blev vi gravida på naturlig väg.

  • Hjärtefröjd
    bromöllatjej skrev 2012-11-12 17:39:36 följande:
    jag har också egen ägglossning men fick pergo i alla fall.inget fel på varken mig eller mannen
    Jag har också ätit pergo trots egen ÄL. Resultatet blev att fler folikar/äggblåsor växte till sig.
  • Zaky

    Har inte testat något alls...verkar som att där finns så mkt:-S
    Vi har bara testat monitorn. Faktum e att jag har massa molande värk i magen. Känns nästan som "lätt" mensvärk...utan mens.
    Så jag hoppas jag plussar nästa vecka

  • Zaky

    Verkar inte som att allt kom med?
    Vi har försökt i snart två år, det tär rätt mycket på en! Men det känns lättare nu när man har fått hjälp:)

Svar på tråden Hur lång kö är det?