Deniz12 skrev 2012-11-17 21:55:12 följande:
Jag vet om att han behöver närhet men jag vill bara inte att det ska bli så att han sover hos oss hela tiden.. Jag har vänner där dem har problem för att dem vill inte gå tillbaka till sin säng sen. Man kan ta bort en sidan av sängen som du säger så det ska jag fundera på..jag vet att vissa undrar varför jag vill ha honom i sin säng men jag kan inte sova när jag vet att han sover vid mig det känns som jag ska slå till honom eller min man ska göra det under sömnen...
Men tänk så här istället. Vad du kommer att kunna njuta av att du ger ditt barn precis det barnet behöver. Jag var totalt anti att ha barn i sängen innan jag fick barn och när första var bebis, jag kunde verkligen inte slappna av och sova, men nu njuter jag varje gång vi har barnen där (fast vi har anpassat sängbredden så att vi kan sova gott allihop) eftersom jag vet att våra barn mår bäst om de får sova där de vill sova. Ibland sover de hela nätterna i sina rum och då är det ju det de mår bäst av men andra nätter (de flesta) behöver de närhet och då njuter jag av att ge dem det och verkligen känna att jag svarar på deras behov.