• Deniz12

Min 7 Månaders bebis vill inte sova i sin säng

Hej

Jag har läst lite vad ni har skrivit här jag har problem med min 7 månadas bebis han vill inte sova i sin säng. Jag har provat allt. Jag får honom att somna men när jag lägger honom i hans säng så efter 10 min börjar han gråta han märker att han ligger i sängen..Det går bra att ligga i vagnen och vår säng men inte i hans säng jag vet inte vad jag ska göra ..Vill inte att han vänjer sig att ligga i vår säng. jag har försökt att lägg honom i hans säng flera gånger när han har somnat men han vaknar och skriker.. Är det någon mer som har samma problem som jag.. Hade blivit jätte glad om ni kunde ge mig lite tips hur ni har gjort.. 

• Svar på tråden Min 7 Månaders bebis vill inte sova i sin säng
  • Deniz12

Det är ingen problem men man vill ju att dem sover i sin säng..vyssjan lull tassar är det såna som man sätter på sängen så att det går att gunga sängen och passar dem alla sängar?? var kan jag hitta såna..

• Deniz12

De jag känner med att han sover i vårt säng är att man är rädd för att göra honom ila under sömnen.

• Deniz12

Vår säng är inte så stor därför är jag rädd att man vänder sig i sömnen det kanske inte händer något men ändå man blir rädd när man tänker på att det kan hända. Tack Ejin för tipset ska se om jag kan köpa såna.. annars får han ligga lite i vagnen och lite i vår säng...

• Deniz12
    Jojjanna skrev 2012-11-17 17:15:46 följande:
    Hur gör du när du lägger ner honom i sin säng?

Ett tips kan vara att hålla kvar dina händer kring honom när han flyttats över till sin säng sovandes. Släpp försiktigt när du märker att han somnat in lite djupare. Det funkar på min dotter ibland.

Hon gillar inte när jag "stoppar om" henne med täcket dvs på henne. Hon vill helst ha täcket vid sidan för att kunna gosa in näsan där.

Jag gör så som du men han vaknar efter 10 min börjar skrika och gråta..

• Deniz12
    La Lola skrev 2012-11-17 17:51:08 följande:
    Hur smal säng har ni då?
    Våran är 160 o samsover i flera år.

Asså vi har oxå 160 säng men det känns bara som man ska göra honom illa..glömma att han är i sängen och slå till med armen eller nåt..
  • Deniz12

Jag vet om att han behöver närhet men jag vill bara inte att det ska bli så att han sover hos oss hela tiden.. Jag har vänner där dem har problem för att dem vill inte gå tillbaka till sin säng sen. Man kan ta bort en sidan av sängen som du säger så det ska jag fundera på..jag vet att vissa undrar varför jag vill ha honom i sin säng men jag kan inte sova när jag vet att han sover vid mig det känns som jag ska slå till honom eller min man ska göra det under sömnen...

• Deniz12
    skogsvitter skrev 2012-11-17 22:14:20 följande:
    Om du kan ta bort ena sidan på spjälsängen så vad är det ens att fundera på? Gör det istället, sluta älta och gå till handling. Du tycks ju bara klaga och vara rädd och orolig över en massa saker men gör liksom inget åt det.

En sak är dock säker, man får inga problem senare bara för att man tillgodoser ett behov av närhet som finns här och nu. Behoven förändras! Barn blir självständiga av att få närhet och trygghet, inte tvärtom! Om dina vänner har problem så finns det andra orsaker till det. Alla barn utvecklas och mognar, och så småningom blir de vuxna.
    Men om dina vänner hindrat den självständighetsutvecklingen så är det ju synd för dem, eller så ställer de helt enkelt för höga krav på sina (alltför små?) barn.

Varför verkar alla så irriterad jag bara berättade varför jag ville att han skulle ligga i sin säng.. jag ska göra så som du sa..
  • Deniz12

Tack för era tips han har sovit med oss i natt och det har varit skönt för honom han har bara vaknat 2 gånger bara för att äta sen somnat igen det har varit skönt för oss alla Glad

• Deniz12

I två dagar har min son sovit hos oss han har sovit bra för honom han har bara vaknat för att äta sen somnat om igen.. Men idag kände jag hur ont i ryggen jag har för att jag rör mig inte så mycket under natten för att jag tänker på honom hela tiden.. Jag vill prova dem vyssanlull tassar men jag vet inte om dem passar den sängen jag har.. Jag vill ändå att min son sover i sin säng.. jag tror att han ska få tänder så därför är han så...

• Deniz12
    Kevlarsjäl skrev 2012-11-19 13:11:14 följande:
    Har du testat att låta honom sova på mage?
    Eller ett annat tips som fungerade för mig, jag värmde upp hans säng med en värmekudde i ca tio minuter innan jag lade ner honom, då vaknade han oftast inte.
    Annars så låt honom sova i vagnen? :) 

Han gillar inte att ligga på mage han ligger ofta på höger sida men under sömnen så försöker han att resa på sig :s.

• Deniz12
    MalinEddie skrev 2012-11-19 13:09:03 följande:
    Fungerade det inte att ta bort en sida på hans säng och ställa den jämte er? Då sover han ju i egen säng men känner också närheten till er. Du slipper oroa dig och gå upp. Vad skönt att han har sovit så bra i alla fall, trist att det inte gäller dig. Jag hoppas ni hittar en lösning.

Det har jag inte testat än men det kan testa oxå...
  • Deniz12
    Ejin skrev 2012-11-20 10:25:07 följande:
    hurdan säng har du då? Den passar nästan alla. Det är bara en vanlig skruv som ska kunna skruvas in under benen... Så har den 4 träben så bör de fungera...

Jag har köpt sängen från ikea så det går säkert att sätta på dem..
Svar på tråden Min 7 Månaders bebis vill inte sova i sin säng