Camilla 790 skrev 2012-11-19 12:20:54 följande:
Jag tycker att du påstår att du är duktig genom att hoppa mig med att skriva att det är skrattretande att jag eventuellt inte kände till några andra metoder.Då uttrycker du att du är duktigt som vet det mesta om barn och deras sovvanor. Du kanske är jätte duktig, vad vet jag, men har man en sån attityd får man räkna med att få det tillbaka. Eller hur?
Det är väl det frågan egentligen handlar om,tips på hur vi andra gjort och 5 minutersmetoden är ju ett alternativ som iaf fungerat på mitt barn.
Min dotter sov ju som sagt va halva natten i sin säng, men flera ledsna uppvaknanden. Jag sjöng för henne, vaggade henne, klappade henne på rumpan, ryggen, gav välling(vilken iaf inte jag ville göra VARJE gång hon vaknade) men hon vaknade ändå och va orolig.
Min dotter vaknade och bökade även när hon sov brevid mig och det har slutat med att hon har sovit brevid mig varje natt sen hon va 4 månader. Då tyckte jag inte att det va lämpligt att prova 5 minuters(vill hellre kalla den 3 minutersmetoden i mitt fall) för hon va så liten. Men när det fortsatt likadant i 4,5 månader till med massa bök och inget hjälpte så valde jag att prova att låta henne va lite ledsen och somna själv.
Jag har inte ett dugg dåligt samvete över att mitt barn kan somna själv i sin säng utan att skrika efter mamma, jag är STOLT över att hon kan sova i sin säng utan att behöva mig.
Jag trodde allvarligt att du skojade.
Hur gammal var din dotter när hon gjorde så där?