• Äldre 21 Nov 14:08
    66276 visningar
    1008 svar
    1008
    66276

    Lady Dahmers mensbild bleknar i jämförelse :)

    Jag förstår inte uppståndelsen med att LD visar en bild på lite mens. Det är väl jättenaturligt?!
    Om ni vill se en bild som är aningen mer provokativ kan ni ju titta in här . Eller asgarvade ni som jag?

    Kommentera gärna vad ni tycker är så hemskt med blod, mens och bindor etc, för jag förstår inte grejen faktiskt!


    jessicae.blogg.se -Du måste inte gilla mig men det underlättar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-22 18:35
    Jag kan väl tillägga att alla dessa provocerande bloggare som ni älskar att hata, kan ni skriva om här: www.familjeliv.se/Forum-25-155/m67673082.html

    I trådstarten finns även en länk till ett inlägg jag gjort där MIN definition av äckligt visas. Om folk nu är intresserade av sånt. För den late är direktadressen till det inlägget-som är UTFORMAT för att vara provocerande-den här: jessicae.blogg.se/2012/november/vad-lockar-en-besokare.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-23 16:24
    Ehh.. ja. Vi har tappat intresset för Lady Dahmers mensiga bild och numera avhandlar vi blandat trams och är synnerligen trevliga mot varandra men skriver väääldigt lite om det tråden en gång handlade om. Det blir så ibland. Det var trevligt att ni tog er tid, och jag uppskattar ert engagemang, jag lärde mig lite, men hoppas ni lärde er mer. Trots allt tror jag att det var jag som var den riktigt toleranta, haha.
    Ha det bra, vi skriver väl vidare i denna urspårade tråd som numera avhandlar makar, barnolyckor, makabra sidor och allmänt snack i trevlig anda. Välkommen att joina om du vill, förstås! /Jessica
  • Svar på tråden Lady Dahmers mensbild bleknar i jämförelse :)
  • Äldre 21 Nov 16:41
    JessicaDeluxe79 skrev 2012-11-21 16:27:12 följande:
    Ja men likväl måste du ju få visa dig utan att kritiken ska hagla, principen är densamma oavsett om du är tjock eller smal, folk ska inte lägga en värdering i ditt yttre, och gör de det så är det förmodligen för att de känner sig provocerade eller fascineras av dig. Sen vilka som gör vad är ofta inte så svårt att räkna ut. Det är sorgligt, men det speglar samhället vi lever i idag.
    Och just därför hyllar jag både LD och alla andra som visar hur de ser ut utan att skämmas. Det är nämligen sånt vi behöver för att någon gång kunna normalisera saker, ingen kommer någonsin att må bra om vi hela tiden ska stirra och peka på allt som bryter mot en norm. DU kan inspirera andra att visa upp sig om du är så smal som du säger, och visar dig på bild. Du må vara smal men du är fortfarande värdefull, och det är hela grejen med LD:s inlägg med bilringar, volanger eller vad du vill kalla det. Hon står för den hon är och vägrar låta andras åsikter bli till en sanning. Det är säkert asjobbigt, jag har själv inte kommit till den punkten då jag kan göra så, men jag känner att det är betydligt lättare att inte bry sig om ifall jag är smal eller tjock efter att ha sett henne gå runt i kläder som är allt annat än bylsiga.
    Jag tror att hon växer lite för varje gång hon genomför ett sådant "statement" också, som person. Hon är förmodligen väldigt nöjd över att våga, samtidigt som hon sänder signaler att det är OK att se ut som hon, att man inte MÅSTE gömma sig under klädlager för att bli accepterad. Och lite samma grej tror jag skulle hända om du gjorde som hon.
    Nu vet jag ju inte om du ens är intresserad av att göra så, men ja, du förstår kanske min poäng lite bättre?
    jag döljer mig inte heller, men så får jag kritik också. HR på mitt förra jobb var helt besatt av mig. Hon hade fått för sig att jag hade en ätstörning och skulle bevisa detta på alla sätt hon kunde, vilket givetvis inte gick eftersom jag inte har en ätstörning. Men det var lite så att när jag åt "för lite" enligt henne så hade jag anorexi och om jag åt lite mer en gång så gick jag säkert ut och kräktes sen. Kändes lite som att jag inte kunde göra rätt till slut. I min värld är man inte exakt lika hungrig varje gång man äter och äter således olika mycket vid olika tillfällen.

    Sen har du ju en poäng i att alla är lika mycket värda oavsett kroppsstorlek, men det hör inte riktigt hit ju. Huvudfrågan var LD:s mensbild, vilken jag tycker var löjlig snarare än provocerande. Och hon har liksom gått i den här riktningen sen jag först hörde talas om henne, det är så tydligt att hon försöker vara synlig genom att göra "förbjudna" saker, som att lägga upp bilder på sig där man ser rätt mycket av hennes bröst (suck), visa sina håriga ben (dubbelsuck) och nu mensbilden (väldigt väldigt många suck).

    Hon skulle kunna föra fram sina frågor på ett smartare sätt.
  • Äldre 21 Nov 16:54
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-11-21 14:13:19 följande:
    Oh Gud, den kvinnan är totalt gränslös. Inte för att jag tycker att bilden var så vidare provokativ (hallå, hur många kvinnor har INTE sett den synen IRL?!?) men för att hon verkligen kan göra vad som helst för att provocera. Liksom, väx upp. Hon behöver inte vara bäst på att vara värst, det räcker så bra med att hon är den hon är tycker jag!
    Gränslös? Inte alls. Jag har gränser. Vad som är privat eller personligt är subjektivt. Vad som gäller för dig gäller kanske inte för mig och tvärtom. 

    Vad menar du med att jag gör vad som helst för att provocera? Ge gärna exempel. Jag tycker nämligen inte att jag är speciellt utmanande.  
    Postpatriarkal Feministfitta. Läs min blogg! ladydahmer.se
  • Äldre 21 Nov 16:55
    Mariohn skrev 2012-11-21 14:21:17 följande:
    Jag håller med dig. Jag har älskat Lady D fram tills igår. Det blev platt fall. Hon blev bara ytterligare en i mängden som känns desperat.
    Oj! Är det så lätt för dig att totalt avskriva människor du påstår dig tycka om, t.o.m "älska"?? 
    Postpatriarkal Feministfitta. Läs min blogg! ladydahmer.se
  • Äldre 21 Nov 16:56
    Lady Dahmer skrev 2012-11-21 16:54:07 följande:
    Gränslös? Inte alls. Jag har gränser. Vad som är privat eller personligt är subjektivt. Vad som gäller för dig gäller kanske inte för mig och tvärtom. 

    Vad menar du med att jag gör vad som helst för att provocera? Ge gärna exempel. Jag tycker nämligen inte att jag är speciellt utmanande.  
    Det tycker inte jag heller att du är. Men uppenbarligen är vi en minoritet.
  • Äldre 21 Nov 17:00
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-11-21 14:29:41 följande:
    Nej, det är ju så. Det börjar tyvärr bli Kissie-varning, man läser ett inlägg/ser en bild och bara "jaha, OK, nu har hon tappat läsare igen, därav detta inlägg".
    I tre år har jag fått höra den där: "nu har hon tappat läsare igen" men min statistik går stadigt upp. Varför tror du att allt handlar om att ragga läsare? Hade det bara varit det som var mitt mål så hade jag väl gjort bra mycket mer och värre saker än det här? Som redan påpekats så är jag ganska rumsren. 
    Postpatriarkal Feministfitta. Läs min blogg! ladydahmer.se
  • Äldre 21 Nov 17:04
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-11-21 15:00:13 följande:
    OK, nu har ju samtliga här inne skrivit att de INTE blev provocerade av bilden. Några av oss tycker att LD gjort bort sig litegrann, några tycker av okänd anledning att hon är fantastiskt cool som "törs" lägga upp en bild på MENS (jeeez).

    Är det på FB alla har reagerat så oerhört, eller var äger den här vattenglas-stormen rum någonstans?

    En bild på en hund eller katt har väl sitt värde i att ägaren älskar sitt husdjur och vill visa bilder på det, precis som mammor ofta lägger upp bilder på sina barn. Men... en mensbild? Oh how exciting liksom.
    stormen ägde rum på twitter och på min instagram. Bilden togs dock bort där efter anmälning. Det var en ganska enorm reaktion som jag inte väntat mig. Jag hade väntat mig äckel, inte ilska och hat. 
    Postpatriarkal Feministfitta. Läs min blogg! ladydahmer.se
  • Äldre 21 Nov 17:04
    Lady Dahmer skrev 2012-11-21 17:00:01 följande:
    I tre år har jag fått höra den där: "nu har hon tappat läsare igen" men min statistik går stadigt upp. Varför tror du att allt handlar om att ragga läsare? Hade det bara varit det som var mitt mål så hade jag väl gjort bra mycket mer och värre saker än det här? Som redan påpekats så är jag ganska rumsren. 
    Du behöver inte övertyga mig, jag tar dina utspel för vad de är och blir inte upprörd. Det handlar säkert inte BARA om att ragga läsare, du verkar ha en stark drift att synas i media öht. Inget ont i det, du är ju inte direkt ensam, men det lyser "mediakåt" om dig när du gör sånt här. Jag skulle inte vara stolt om jag vore Katrin z, jag skulle inte vara stolt om jag vore du, jag skulle inte vara stolt om jag vore Kissie. Jag skulle vara stolt om jag var du och blev uppfattad som en person med tyngd och valida argument i stället för en som gör sitt bästa för att få reaktioner.
  • Äldre 21 Nov 17:05
    Lady Dahmer skrev 2012-11-21 17:04:18 följande:
    stormen ägde rum på twitter och på min instagram. Bilden togs dock bort där efter anmälning. Det var en ganska enorm reaktion som jag inte väntat mig. Jag hade väntat mig äckel, inte ilska och hat. 
    Hade du verkligen det? Du är ingen barnrumpa i dessa sammanhang, hade du VERKLIGEN inte väntat dig ilska och hat från alla som retar sig på allt du gör så till den milda grad?
  • Äldre 21 Nov 17:09
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-11-21 17:04:37 följande:
    Du behöver inte övertyga mig, jag tar dina utspel för vad de är och blir inte upprörd. Det handlar säkert inte BARA om att ragga läsare, du verkar ha en stark drift att synas i media öht. Inget ont i det, du är ju inte direkt ensam, men det lyser "mediakåt" om dig när du gör sånt här. Jag skulle inte vara stolt om jag vore Katrin z, jag skulle inte vara stolt om jag vore du, jag skulle inte vara stolt om jag vore Kissie. Jag skulle vara stolt om jag var du och blev uppfattad som en person med tyngd och valida argument i stället för en som gör sitt bästa för att få reaktioner.
    Det är väldigt lätt att anta en massa och det gör du nu. Jag har säkert ett orimligt stort bekräftelsebehov, det har vi alla som är offentliga profiler annars hade vi aldrig synts. Men att avfärda mig som mediakåt är inte rättvist. Hade jag varit mediakåt så hade jag ställt upp i massa jävla skit och det gör jag inte. Jag syns inte i media speciellt ofta överhuvudtaget. 
    Postpatriarkal Feministfitta. Läs min blogg! ladydahmer.se
  • Äldre 21 Nov 17:13
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-11-21 17:05:49 följande:
    Hade du verkligen det? Du är ingen barnrumpa i dessa sammanhang, hade du VERKLIGEN inte väntat dig ilska och hat från alla som retar sig på allt du gör så till den milda grad?
    Nej. Jag får ganska lite ilska och hat riktad mot mig. 

    Jag har postat annat äckel förr: hundbajs, blöjor, snoriga barnnäsor, fötter, sår osv. Man får kanske nån "men va faaaaan LD vad äcklig du är nu". Men inte ilska.  
    Postpatriarkal Feministfitta. Läs min blogg! ladydahmer.se
Svar på tråden Lady Dahmers mensbild bleknar i jämförelse :)