• Graboid

    Någon i Borlänge?

    Hej!

    Jag är ganska nyinflyttad i Borlänge och känner inte så många i trakten. Vore kul att hitta några här att ta en kaffe eller krogvända med.

    Lite om mig; social, jag älskar böcker, film/tv-serier och musik, jag har tre barn som jag har varannan vecka, tycker om inredning och att baka (och jag är onödigt duktig på att slösurfa bort alldeles för många timmar när jag egentligen borde städa. ;) )

    Såå, kaffe någon? 


  • Svar på tråden Någon i Borlänge?
  • Tessmor

    Hej hej! Bor i Borlänge och satt just och sökte efter om det fanns nåt nätverk typ "makalösa föräldrar" i Borlänge. Hittar inget... Känner oxå att jag behöver utvidga mitt umgänge, gärna med andra "ensamma" mammor. Jag bor själv med min 4 åring som är hos pappa varannan helg. Gillar att läsa och att vara kreativ på olika sätt (måla, fota, dreja osv). Tycker även om jumpa typ Friskis å Svettis. Skulle behöva en spark där bak för att göra de där sakerna jag tycker om bara ! :) liksom för dig försvinner lite för många timmar på surfande...

  • Anace

    Hej:) jag har precis flyttat till Borlänge med min sambo och jag har en dotter på 5 1/2 och precis fått ett gemensamt barn:) det är svårt att komma ut & träffa nytt folk. Min sambo jobbar & det kan bli ganska ensamt om dagarna. Vore kul att träffas:)

  • Sofia84

    Hej! Jag heter Sofia, 28år. Bor i Borlänge med sambo och två barn 5 och 8 år. Jag gillar att laga mat och baka och njuter gärna av god mat och dryck. Vi bor i ett ganska nybyggt hus som jag gärna pysslar och inreder i men just nu har jag tyvärr mist inspirationen (högst tillfälligt hoppas jag). Annars så skulle jag vilja ta upp träning igen och kanske hitta något fritidsintresse som jag känner helt har försvunnit under småbarnsåren men skulle behöva en rejäl spark där bak för att komma igång :) blir lätt bekväm i invanda mönster efter några år. Tar gärna en kopp kaffe :) kanske har vi något gemensamt

  • HedvigsMam

    Hej! Ser att det är fler än jag som letar efter nya vänner. Glad Jag heter Malin, är 27 år och bor i borlänge med min sambo och våra två barn som är 6 och 1 år. Hoppas att det är någon som vill hitta på nåt.. Glad

  • liten giraff

    en till här! 26 år, gravid med första barnet. bor strax utanför borlänge. lär gärna känna lite nya vänner :) tycker om fika, promenader, bakning, matlagning, heminredning, pyssel i stort...!

  • HedvigsMam

    Vad roligt att det är så många som hittat hit! Jag har skrivit i flera trådar angående nya vänner och det verkar som det blir en FB grupp så alla som vill får haka på :)

  • Graboid

    Ah, vad härligt att se att Borlänge har vaknat. :) Jag hade ju börjat ge upp hoppet, men det var kanske julen som stal tid från familjeliv? ;) Så har det varit här iaf, tycker dagarna har sprungit alldeles för fort, i mitt huvud är det 16:e december men jag har hört folk viska om januari. :P

    Så hur står det till med er? Haft en bra jul och nyår? 


  • liten giraff

    Ja tiden rusar fram, men den får gärna fortsätt med det fram till våren, längtar efter den!

    Med mig är det bra, jobbat jul och nyår men ändå hunnit träffa släkt å vänner. Alldeles lagom.

    Hur är det själv ts?

Svar på tråden Någon i Borlänge?