• Mattias 81

Funderar på att polisanmäla

Har han erkännt faderskapet?

• Mattias 81
    Grappa skrev 2012-11-25 21:39:44 följande:
    Faderskap kan inte fastställas innan barnet är fött.
    ?!

Näe? Men oftast så erbjuder socialen att man skriver på faderskapet innan barnet är fött ifall man är sambos och de var sambos när hon blev på smällen verkade det som.

Ifall han inte erkännt faderskapet så kan TS alltid erbjuda att han kan få slippa hela den skiten och hon kan ljuga och säga att hon inte vet vem fadern är. Så slipper han vara galen över att hon är gravid och han kan gå vidare i sitt liv.
  • Mattias 81
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2012-11-25 21:51:14 följande:
    Han var aldrig skriven här, så vet inte om vi kan kallas sambos riktigt.. Jag har sagt åt honom att ska det vara på det sättet så behöver han inte bry sig alls, att jag kan skriva fader okänd.. Men inte heller det duger... Allt jag gör är fel..
    Då handlar det inte om barnet. Då handlar det om att han vill kontrollera dig. Äga dig. Och använder barnet som en ursäkt till det.

Han låter som någon som kommer från sydlgiare breddgrader, lite hetsig kultur som inte förstår att det ska och bör vara 50/50 i ett hem. Samtidigt låter han ung när han inte kan tänka igenom hur allt upplevs ur din synvinkel. 
  • Mattias 81
    Anonym (orkar inte mer) skrev 2012-11-25 22:11:18 följande:
    Börjar tro lite på det jag med.. Ju mer jag tänker på det.. Om ägandet alltså..

Kan dock meddela att han är så svensk man kan bli...
    Då är han väldigt macho och ung, omogen tyvärr. Han verkar inte lyssna på det du säger då han skriver och säger samma sak om och om igen. Det är ju sinnebilden av idioti att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Mattias 81
    lindalinaa skrev 2012-11-26 04:46:51 följande:
    Sen att hon inte skulle få underhåll för att hon skriver fader okänd var de dummaste jag hört, har man ingen pappa till barnet betalar fk 1273 :- i mån punkt!
  • Mattias 81
    unknown02 skrev 2012-11-26 10:58:46 följande:
    hur kan man skaffa barn med någon som man inte kommer överens med herregud vad oansvarigt gjort........
    Inget man vet innan...

Jag kom bra överrens med mina barns mamma fram tills seperationen. Efter det så har hon blivit en annan person. Folk kan förändras eller ändra beteende. 
  • Mattias 81
    unknown02 skrev 2012-11-26 11:15:46 följande:

Man borde veta bättre och ta reda på det innan ...mycket oansvarigt ,då får man skylla sig själva...
    Hur lång tid ska man ge det innan man kan skaffa barn då?
  • Mattias 81
    unknown02 skrev 2012-11-26 11:33:21 följande:

Ingen aning faktiskt ,det ska du fråga din partner om , ifall du vill fortsätta eller leva med denna ,tror jag ...
    Så man ska fråga varandra hur bra man kommunicerar innan man skaffar barn. o.O
    Ja, i regel kommunicerar man väldigt bra. I mitt fall gjorde vi det i 6 år och det var först efter separationen som det slutade fungera.

Att jag skulle ha vetat att den kommunikation vi hade i förhållandet skulle försvinna utan anledning innan den faktiskt gjorde det är ju lite omöjligt.

I TS fall var de lite snabbt på men man kan inte veta hur en relation ska bli i framtiden.
    Du kan känna någon i 40 år och den kan fortfarande överraska dig. 
Svar på tråden Funderar på att polisanmäla