• Anonym (Madde)

    Han har haft samma lakan sedan augusti!!!

    Min pojkvän har haft samma lakan sedan augusti! Jag sover bara där varannan helg och emellan sover hans ena barn med honom, en 14 årig kille. När jag frågar när han bytte senast, säger han för några veckor sedan, men jag ser ju att det är ljug. Vad gör man?

  • Svar på tråden Han har haft samma lakan sedan augusti!!!
  • Anonym
    Elin 885 skrev 2012-11-26 16:12:54 följande:
    urk!
    Alla svettas inte och ligger och dreglar. Jag och maken har en 180-säng (med två madrasser) Han byter 2 ggr i veckan. Jag byter var tredje vecka. Inget äckligt med det. Mer äckligt mot naturen att tvätta tvätta tvätta hela tiden bara för saken skull.
  • Jellybeanbaby
    Elin 885 skrev 2012-11-26 16:12:54 följande:
    urk!
    förklara?
    Well behaved women rarely make history
  • BinaBurner
    Anonym skrev 2012-11-26 16:11:03 följande:
    MIn systerdotter sa till sin mamma (min syrra). Mamma, du måste byta lakan, jag har haft samma sen i somras FörvånadMen till saken hör att hon tvättar och tumlar samma dag och lägger tillbaka dem. Kan det inte vara så din kille gör?
    Så tänkte jag också. Vi gör ofta så också. Vi byter inte lakan men vi tvättar dem varje vecka.
  • Elin 885
    Anonym skrev 2012-11-26 16:14:30 följande:
    Alla svettas inte och ligger och dreglar. Jag och maken har en 180-säng (med två madrasser) Han byter 2 ggr i veckan. Jag byter var tredje vecka. Inget äckligt med det. Mer äckligt mot naturen att tvätta tvätta tvätta hela tiden bara för saken skull.
    byter ni inte tillsammans??
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-11-26 16:14:30 följande:
    Alla svettas inte och ligger och dreglar. Jag och maken har en 180-säng (med två madrasser) Han byter 2 ggr i veckan. Jag byter var tredje vecka. Inget äckligt med det. Mer äckligt mot naturen att tvätta tvätta tvätta hela tiden bara för saken skull.
    Precis. Jag förstår inte vem det är som sagt åt dagens generation att de måste prompt byta kläder varje dag, mina kläder tål att användas 2-3 gånger innan jag behöver tvätta dem. Mina finare kläder vädrar jag hellre i +24 timmar än att tvätta eftersom man så sliter på kläderna när man tvättar dem.

    Likaså bäddlakan. Mina föräldrar bytte aldrig oftare än en gång i månaden. Så jag som byter varannan/var tredje vecka byter oftare än de gör iaf.

    Vem har sagt att det är äckligt? Varför är det MINDRE äckligt att tvätta som en galning hela tiden? Jag byter ju trosor, behå och tröjan närmast kroppen varje dag.

    Jag byter ju självklart om vi haft sex med en massa utsöndringar på lakanet... Men det är en annan femma tycker jag.
    Well behaved women rarely make history
  • Jellybeanbaby

    syftningsfel ovan med "likaså" - naturligtvis vädrar jag inte lakanen utan de går i smutstvättkorgen.

  • Anonym
    Elin 885 skrev 2012-11-26 16:15:31 följande:
    byter ni inte tillsammans??
    Nej han byter oftare för att han har större behov. Han svettas mycket, dreglar och blöder ibland från munnen. Hans lakan är skitäckliga efter 3 dagar. Mina ser och luktar fortfarande nytvättade efter 2 veckor. Så vi tvättar inte i onödan.
  • NinaP

    För att svara på TS fråga, Bara be honom byta till rena till nästa gång du kommer?

    Själv försöker jag byta iaf en gång i veckan, nu ammar jag och är varmare än vanlig och då byter jag ännu oftare.Det känns som om manskinen ständigt är packad med sängkläder.     

  • Anonym (.)

    Haha usch här känner man sig som värsta äcklet... jag, min karl och två katter trängs i sängen varje natt och vi byter kanske varannan månad? Då har vi ändå ofta vita sängkläder (inte lakan men kuddfodral och till täcket) och dom ser aldrig smutsiga ut. När vi sexar har vi ofta en handduk under för att det ska gå smidigt att ligga kvar och mysa utan att behöva sova på den blöta fläcken och de handdukarna tvättar vi givetvis regelbundet. Hår-handduken tvättar jag ganska sällan medan kroppshandduken tvättas oftare.

  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-11-26 16:19:03 följande:
    Precis. Jag förstår inte vem det är som sagt åt dagens generation att de måste prompt byta kläder varje dag, mina kläder tål att användas 2-3 gånger innan jag behöver tvätta dem. Mina finare kläder vädrar jag hellre i +24 timmar än att tvätta eftersom man så sliter på kläderna när man tvättar dem.

    Likaså bäddlakan. Mina föräldrar bytte aldrig oftare än en gång i månaden. Så jag som byter varannan/var tredje vecka byter oftare än de gör iaf.

    Vem har sagt att det är äckligt? Varför är det MINDRE äckligt att tvätta som en galning hela tiden? Jag byter ju trosor, behå och tröjan närmast kroppen varje dag.

    Jag byter ju självklart om vi haft sex med en massa utsöndringar på lakanet... Men det är en annan femma tycker jag.
    Så gör jag också. Jag använder mina kläder flera dagar, jeans upp mot en vecka. Byter strumpor och trosor varje dag. Handdukar kanske en gång i veckan men de hängs ju upp ordentligt mellan varje dusch.  Även mitt barn får ha samma kläder på sig i flera dagar om det inte är stora fläckar och de luktar ok.


  • Anonym (!)

    Hur vet du att det är samma lakan? Man kan ha flera uppsättningar av samma. Och man kan tvätta det på morgonen och sätta på samma nytvättade på kvällen.

  • Anonym
    Anonym (!) skrev 2012-11-26 16:24:04 följande:
    Hur vet du att det är samma lakan? Man kan ha flera uppsättningar av samma. Och man kan tvätta det på morgonen och sätta på samma nytvättade på kvällen.

    Det finns nog inte mycket tvivel om att det är samma lakan...

    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m66385119.html
  • Elin 885
    Jellybeanbaby skrev 2012-11-26 16:19:03 följande:
    Precis. Jag förstår inte vem det är som sagt åt dagens generation att de måste prompt byta kläder varje dag, mina kläder tål att användas 2-3 gånger innan jag behöver tvätta dem. Mina finare kläder vädrar jag hellre i +24 timmar än att tvätta eftersom man så sliter på kläderna när man tvättar dem.

    Likaså bäddlakan. Mina föräldrar bytte aldrig oftare än en gång i månaden. Så jag som byter varannan/var tredje vecka byter oftare än de gör iaf.

    Vem har sagt att det är äckligt? Varför är det MINDRE äckligt att tvätta som en galning hela tiden? Jag byter ju trosor, behå och tröjan närmast kroppen varje dag.

    Jag byter ju självklart om vi haft sex med en massa utsöndringar på lakanet... Men det är en annan femma tycker jag.
    för att jag trivs med att byta sänglinne och handukar en gång i veckan. det känns frächt och gött.
    jag brukar ha linne och byxor 2 dagar, men trosor och strumpor byter jag varje dag.
  • Jellybeanbaby
    Elin 885 skrev 2012-11-26 17:53:23 följande:
    för att jag trivs med att byta sänglinne och handukar en gång i veckan. det känns frächt och gött.
    jag brukar ha linne och byxor 2 dagar, men trosor och strumpor byter jag varje dag.
    Jag byter också strumpor varje dag och handdukar - för händer och ansikte varje vecka.
    Kroppshandduk och hårhandduk brukar jag låta hänga med i lite mer än en vecka. Max 2.
    Well behaved women rarely make history
  • Lilia

    Är du säker på att han inte torktumlar lakanen eller använder sköljmedel? Gör man det blir de mjuka och förlorar sin "krispighet".

Svar på tråden Han har haft samma lakan sedan augusti!!!