• helpme

    akut hjälp! :'(

    Hejsan de är så här att min flickvän har börjat att ljuga för mej....
    vi har snart varit tsm i snart ett år och de är nu på senaste hon har börjat att ljuga för mej om ''tex  vem hon är med/ eller vart hon är/ att hon pratar med andra killar osv.. och jag blir självklart förbannad när hon har lovat mej flera gånger att hon inte ska göra så mer.. men en dag såg jag henne med en annan kille så självklart springer jag fram till han och slänger upp han mot väggen... Jag skulle behöva hjälp nu för jag orkar snart inte längre så de är jätte nära att vi håller på att göra slut.. men jag älskar verkligen och vill vara tillsammans med henne hela livet men de kommer aldrig funka om hon fortsätter som hon gör just nu  GråterGråterGråter

    SNÄLLA BEHÖVER AKUT HJÄLP MED DETTA....

  • Svar på tråden akut hjälp! :'(
  • Prodigal

    Om det känns jobbigt att göra slut med en gång, börja med att konstatera att du faktiskt inte äger henne eller kan kontrollera allt hon gör. Sedan tänker du likadant om dig fast omvänt, ingen kan kontrollera dig eller du är inte någons egendom. Låt henne hålla på och börja du intressera dig för dig själv lite mer och gör andra saker, umgås med polarna mer eller till och med skaffa tjejkompisar. OBS! bara kompisar. Tänk aldrig på att det håller på att ta slut under tiden utan gör ditt bara, en dag kommer du att märka att du inte bryr dig längre om vad hon gör och då blir det lättare att lämna henne. 

    Det bästa vore naturligtvis om hon kunde vara ärlig och sa som det var, men det är för mycket att hoppas på när det gäller vissa tjejer eller killar för den delen också.

  • helpme

    @prodigal , de är sant de du säger , vet ni inget tips på hur man kan göra ett försök iaf?

  • kiddiee

    Varför slängde du upp han emot väggen? Det är väl henne du ska vara sur på. Prata med henne ordentligt eller gör slut! 

  • L1ber

    Fråga varför hon känner att hon måste ljuga för dig? En sak om hon dejtar andra bakom ryggen på dig, då hade jag gjort slut direkt. Men en annan sak om hon umgås med killkompisar som faktiskt bara är kompisar men att hon känner att hon måste ljuga för att hon är rädd för vad du ska säga. Eller du kanske rent av har sagt att du inte vill att hon umgås med killar? Isf är det inte konstigt att hon forceras att ljuga ifall det är personer som hon tycker om att umgås med och inte vill välja bort. Börja i den änden så kanske ni kan få lite mer klarhet i varför det kommer lögner osv.

  • emisode

    Pja...
    det viktiga här är väl att inte låta svartsjukan tala.
    Om den är undanröjd och du själv är "ren" så prata med henne och fråga vad hon håller på med.
    Kommunikation!

Svar på tråden akut hjälp! :'(