Är det ngn som upplevt detta - slem och "morrande" i halsen? Vad kan det vara...?
Då och då får jag så här och jag har som inte tänkt så mycket på det tidigare men idag började jag fundera på vad det egentligen är. Tycker att det är skumt!
Blir som slemmig i halsen med ganska trögflytande slem och så kommer det då och då ljud från halsen/bröstkorgen som är som morrande. De hörs inte så mycket utåt men sitter man nära så kan man höra det. De känns som rapar nästan men kommer som inte upp i halsen/munnen utan är liksom i övre delen av bröstkorgen eller hur jag ska förklara det. De går att hålla tillbaka ibland men ibland inte och det känns som att man vill få bort dem på något sätt. De kommer relativt ofta, kanske varannan minut eller så och brukar vara länge. Jag går oftast och lägger mig och då är det borta när jag vaknar.
Ibland kan jag också få ont i bröstryggen. Det blir oftare så då jag druckit alkohol eller varit uppe länge, annars har jag inte hittat några samband. Om man masserar på ryggen så blir det mer morrande men känns bra. Minns att jag haft det då och då i de senaste 20 åren åtminstone och jag har verkligen ingen aning vad de kan vara. Fel pH-värde i kroppen...? Nej, jag vet inte. Någon som har en aning eller varit med om något liknande?